شناسهٔ خبر: 78255 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

انقلاب اسلامی ایران نظام الهی و توحیدی را برابر فلسفه غرب حاکم کرد

سيد عيسي حسيني سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب معرفتی بود که با اقتدار و تمام فراز و فرودها با سرعت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر امروز در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

سیدعیسی حسینی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: رسم خوبی است که هرسال به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مراسمی برگزار می‌شود. نوعا مراسم‌هایی که برگزار می‌شود، فلسفه تشکیل‌شان دو وجه دارد.

وی ادامه داد: وجه نخست ایام جشن، سرور، شادمانی و شادی به مناسبت قدرشناسی نعمت بزرگ الهی، پیروزی انقلاب و افول نظام سیاسی طاغوت است که باید گرامی داشته شود. یک هدف مهم‌تر از هدف نخست برگزاری این مراسم‌ها این است که همه انقلاب‌ها در معرض انحراف هستند و در معرض تهدیدات جدی قرار دارند.

وی افزود: به همین خاطر در ایام‌های اینچنینی خوب است که مروری داشته باشیم که در چه وضعیتی به سر می‌بریم و اینکه آیا در مسیر قرار داریم و آیا جهت‌گیری‌های‌مان درست است. حقیقت انقلاب، اهداف آن و شعارهایش در مسیر قرار دارد یا ندارد که در چنین مراسم‌هایی باید به آن پرداخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: انقلابها ممکن است بنا به دلایلی مثل حضور انقلابیون جعلی در مصادر امور و به خاطر فواصل زمانی اهداف و جهت‌گیری‌های اصلی انقلاب را به چالش بکشانند. با گذشت زمان و تغییر نسلی و برخورداری از نسل‌های جدید اهداف انقلاب ممکن است به آن‌ها نرسیده یا به صورت غیرواقعی منتقل شود.

وی ادامه داد: بازنشستگی و از صحنه به دررفتن انقلابیون ممکن است فاصله‌ای را بین حقیقت آن و آن چیزی که امروز پیاده می‌شود، بیندازد. همواره توطئه‌های دشمن از مخاطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کند و جشن بزرگ انقلاب یادآوری این است که همه ما باید مراقب باشیم و در مسیر حرکت انقلاب حرکت کنیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: حقیقت انقلاب ما یک انقلاب معرفتی به جای یک انقلابی سیاسی بود. انقلاب اسلامی ایران تنازع بین دو منظومه فکری، فلسفی، کلامی و معرفتی بود.

وی ادامه داد: یک طرف آن منظومه فکری حاکم بر غرب با بیشینه تاریخی دو، سه صده که شخصیت‌هایی مثل هگل، کانت و دیگران است و برآیند فلسفه حاکم بر غرب تشدید یا پیدایش مکاتب دست ساخته بشری مثل لیبرالیسم در حوزه اقتصاد آزاد، سکولاریزم در حوزه اجتماعی با نفی کارکردهای اجتماعی دین، اومانیزم در حوزه معرفتی با جایگزین کردن انسان به جای خدا، فمینیزم به بهانه تجلی حقوق زن و راه‌اندازی تجارت جنسی در دنیای امروز در صدد سیطره خودش بر نظام بشریت بوده و هست.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:‌ از طرف دیگر منظومه فکری،فلسفی، کلامی و معرفتی دینی متاثر از اندیشه‌های ناب اسلامی با پیشینه حداقل ۱۴۰۰ ساله و با تئوری‌پردازی‌های شخصیت‌های دینی مثل شیخ مفید، شیخ انصاری، ملاصدرا، امام راحل، شاگردان امام، شهیدان صدر، بهشتی، مطهری و در نهایت رهبر معظم انقلاب تئوری‌پردازی کردند و نظام الهی و توحیدی را در برابر فلسفه غرب حاکم کردند.

وی در پایان گفت: امروز تنازع بین این دو تفکر و دو مکتب فکری است که انقلاب اسلامی در این میدان نبرد با اقتدار و به تعبیر مقام معظم رهبری راه خودش را ادامه می‌دهد و به سرعت تمام با همه فراز و فرودها پیش می‌رود.