شناسهٔ خبر: 78294 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

پيگيری جدی برای توسعه فرودگاه‌های خوزستان/ فرودگاه جديد اهواز هاب هوايی می‌شود

سیاوش امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم تکريم و معارفه مديران کل سابق و جديد فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به ترافيک بالای پروازی و ظرفيت‌های موجود از برنامه‌ريزی و پيگيری جدی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فرودگاه‌های اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،   سیاوش امیرمکری، امروز (۲۱ بهمن) در مراسم تکریم محمدرضا رضایی، مدیرکل سابق فرودگاه های خوزستان و معرفی سیدمهدی رزاز، به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های این استان عنوان کرد: استان بزرگ خوزستان حق بزرگی بر گردن کشور ما دارد، این استان در دوران دفاع مقدس متحمل آسیب های زیادی شد و اهالی این استان با حمایت از رزمندگان برگ زرینی را در تاریخ افتخارهای کشور به یادگار گذاشتند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به فرودگاه های خوزستان، گفت: پس از شهادت سردار دل ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی درخواست های زیادی برای نامگذاری فرودگاه های مختلف از جمله فرودگاه بم، زادگاه این شهید، فرودگاه کرمان، استان محل تولد و سکونت وی و نیز مهرآباد به نام این شهید بزرگ داشتیم که در نهایت با همفکری انجام شده با وزیر راه و شهرسازی به دلایل بسیار زیاد و قابل دفاع تصمیم گرفتیم این افتخار نصیب فرودگاه اهواز شود.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه باید سطح خدمت رسانی فرودگاه اهواز در شان اهالی عزیز دیار خوزستان و نیز شایسته نام سردار دل ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی باشد، افزود: فرودگاه اهواز از میان ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت با داشتن سالانه حدود دو میلیون مسافر و ۱۷ هزار پرواز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به درآمد هزینه ای بودن شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اجرا و طراحی برنامه های توسعه ای  فرودگاه ها بر اساس تقاضا و ظرفیت های موجود، عنوان کرد: فرودگاه های آبادان و اهواز حجم بالای ترافیک پرواز و جابه جایی مسافر را به خود اختصاص داده اند و با اینکه برای ساخت فرودگاه جدید بین المللی اهواز برنامه ریزی شده و قرار است این فرودگاه یکی از هاب های هوایی کشور باشد، براساس طرح جامع بهسازی، نوسازی و اجرای طرح های توسعه ای فرودگاه های فعلی استان به جد دنبال می شود.

امیرمکری با بیان اینکه فرودگاه های خوزستان دارای تجهیزات کامل هوانوردی و زیرساخت های مطلوب در سطوح پروازی هستند، گفت: در عین حال با افزایش عملیات این فرودگاه ها طی سال های اخیر ملزم به اجرای طرح های توسعه ای در این فرودگاه ها هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری های خوب استاندار خوزستان با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: از استاندار و مسوولان استانی تقاضای حمایت مالی نداریم ولی انتظار می رود برای برطرف شدن موانع پیش روی تعدادی از پروژه ها اقدام لازم انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه ساخت ترمینال جدید فرودگاه اهواز رو به پایان است، گفت: در صورت برطرف شدن موانع، آماده اجرای طرح های محوطه سازی، ساخت جاده دسترسی و توسعه اپرون هستیم.

وی در ادامه از تلاش ها و خدمات محمدرضا رضایی، مدیرکل سابق فرودگاه های خوزستان قدردانی کرد و افزود: رضایی در مدت ۱۶ سال خدمت رسانی مراحل ارتقای شغلی را با اخلاق و توانمندی پشت سرگذاشت. سید مهدی رزاز نیز از مدیران خوشنام، بی ادعا، ایثارگر و توانمند است که با انگیزه ای مضاعف مسوولیت مدیرکلی فرودگاه های خوزستان را برعهده گرفته و تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه های توسعه ای با همکاری مقام های استانی و همکاران فرودگاه به کار می گیرد.

امیرمکری از رزاز خواست که ضمن استفاده از فرصت ها و برخورداری از حمایت های ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز استانداری خوزستان به گونه ای خدمت کند که شرمنده نام سردار سلیمانی نشود.