شناسهٔ خبر: 78305 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل از پروژه‌های عمرانی استان لرستان خبر داد

بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر محور خرم‌آباد-کوهدشت با اعتبار ۶۰ میلیاردتومان/ کلنگ‌زنی پل «چم‌دیوان» به طول ۱۶۰ متر با اعتبار ۱۸ میلیاردتومان/ اتمام محور خرم‌آباد-پلدختر در بازه زمانی ۳ تا ۴ سال در صورت تامین اعتبار

محمدرضا کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ۱۰ کیلومتر محور خرم‌آباد-کوهدشت با اعتبار ۶۰ میلیاردتومان بهره‌برداری می‌شود از کلنگ‌زنی پل چم‌دیوان با اعتبار ۱۸ میلیاردتومان خبر داد.

محمد کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات پروژه‌های در حال افتتاحی را که امروز ۲۱ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد و در احداث آنها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مشارکت داشته است را اعلام کرد.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه ۱۰ کیلومتر از محور خرم‌آباد-کوهدشت به طول ۸۷ کیلومتر، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

کدخدازاده با اشاره به اینکه پیش‌تر ۵۶ کیلومتر از این مسیر افتتاح شده بود و با ۱۰ کیلومتر امروز ۲۱ بهمن۹۸، ۶۶ کیلومتر از این مسیر بهره‌برداری شده است، افزود: ۱۰ کیلومتر از محور خرم‌آباد-کوهدشت با اعتبار ۶۰ میلیاردتومان بهره‌برداری می‌شود که پل کشکان نیز در همین محور به طول ۱۸۴ متر قرار دارد.

کلنگ‌زنی پل «چم‌دیوان» به طول ۱۶۰ متر با اعتبار ۱۸ میلیاردتومان

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از دیگر پروژه‌های که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهد شد را پل چم دیوان با اعتباری حدود ۱۸میلیاردتومان و به طول ۱۶۰ متر عنوان کرد.

کدخدازاده همچنین در ادامه گفتگو از دیگر پروژه‌های استان لرستان را که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست احداث دارد محور خرم آباد-پلدختر عنوان کرده و توضیح داد: بخش عمده‌ای از محور خرم‌آباد-پلدختر در سیل امسال از بین رفت که هم اکنون شرکت ساخت جاده جدیدی را به عنوان جایگزین در چهارقطعه در دست احداث دارد.

به گفته وی، در حال حاضر، قطعه یک محور خرم‌آباد-پلدختر فعال است و قطعه چهار در حال مناقصه است و قطعه سه نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، افزود: پیش‌بینی می‌شود که تکمیل این پروژه ۸۰۰ میلیاردتومان هزینه ببرد.

اتمام محور خرم‌آباد-پلدختر در بازه زمانی ۳ تا ۴ سال در صورت تامین اعتبار

کدخدازاده همچنین اعلام کرد: امسال از محل اعتبارات ملی برای شروع این پروژه بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان تخصیص یافت که پیمانکار قطعه اول مشغول به کار و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۷درصد است. قطعه چهار هفته آینده پیمانکار قطعه چهار از طریق مناقصه تعیین می‌شود. دو قطعه دیگر نیز حداکثر تا اردیبهشت ماه پیمانکاران آن نهایی می‌شود.

این مسئول در شرکت ساخت همچنین از رایزنی با دو بانک سپه و ملی برای سرمایه گذاری در اتمام این محور خبر داد و گفت: انجام این کار از طریق استان پیگیری شده و از طریق وزارت راه و شهرسازی نیز در حال پیگیری است تا از محل ماده ۵۶ در این پروژه سرمایه گذاری شود.

کدخدازاده تصریح کرد: در خصوص محور خرم‌آباد-پلدختر مطالعات دقیقی انجام شده که شامل مطالعات مسیر رودخانه، مطالعات نقشه‌برداری رودخانه، مطالعات پدافند غیرعامل و حتی مطالعات تحلیل ترانشه‌ها و تونل‌هاست.  

وی خاطرنشان کرد: چنانچه تامین اعتبار انجام شود این محور در بازه زمانی سه تا سه سال و نیم به اتمام می‌رسد.