شناسهٔ خبر: 78316 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

تداوم بارش برف و باران در کشور/ مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی/ در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط کنید

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران و سرما و یخبندان در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اطلاعيه شماره ۱۵۸ سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از کشور خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن به‌شکل بارش برف در استان‌های، زنجان، شمال قزوین، البرز، تهران، گیلان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز  و بارش برف و باران در استان‌های، مازندران و گلستان رخ خواهد داد. همچنین استان‌های، هرمزگان، نیمه‌جنوبی کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی بارش باران همراه با گاهی رعدوبرق را تجربه می‌کنند.

او، با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف و کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی در این مدت، توصیه کرد، هم‌وطنان در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط و خودروها را به تجهیزات زمستانی، مجهز کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، همچنین با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما برای روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، گفت: استان‌های واقع در جنوب‌غرب کشور نیز از دیروز دوشنبه کاهش ناگهانی ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما را تجربه می‌کنند و استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق و جنوب نیز تا روز چهارشنبه ۲۳ بهمن، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما خواهند بود.

ضیائیان عنوان کرد: اثر مخاطره کاهش دما، به‌شکل، سرمازدگی و یخ‌زدگی بروز پیدا خواهد کرد و توصيه می‌شود، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی به‌کار گرفته شود.

او با پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور افزود: این پدیده، روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در استان‌های، فارس، بوشهر، کرمان، یزد، سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، قزوین، البرز، مرکزی، تهران، قم، اصفهان و سمنان، رخ می‌دهد.

وی با اشاره به مخاطراتی نظیر آسیب‌رسیدن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات محتمل در این خصوص به‌کارگرفته شود.