شناسهٔ خبر: 78345 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

صاحبان خودروهای رها شده در آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت هر چه سریعتر برای جابجایی بازگردند/ مردم همکاری کنند تا بعد از ظهر آزادراه قزوین-رشت باز می‌شود

بارندگی/ بارش برف معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: صاحبان خودروها رها شده در محورهای مواصلاتی قزوین-رشت هرچه سریعتر برای بازگشت و جابجایی خودرها اقدام کنند تا راهداران بتوانند در مدت زمان کمتری جاده‌ها را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر مطاعی  در گفتگو شبکه خبر اظهار داشت: آن دسته از خودروهایی که بدون زنجیر چرخ به سمت رشت تردد می‌کردند باعث انسداد آزادراه‌ و جاده قدیم قزوین-رشت شدند.

وی با بیان اینکه «یکی از گرفتاری‌های شب گذشته راهداران مواجه شدن با خودروهایی سواری و سنگینی بود که توسط سرنشینان رها شده بودند» تاکید کرد: صاحبان این خودروها برای جابجایی خودروها هرچه سریعتر اقدام کنند تا راهداران بتوانند در مدت زمان کمتری جاده‌ها را تخلیه کنند. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به همکاری راهداری و پلیس راه یادآور شد: روز گذشته از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۹:۰۰ با برداشتن دو نیوجرسی برای تردد در جاده قزوین-رشت به سرعت کم در حال انجام بود که ساعت ۲۰ یک کامیون قیچی کرد و پس از برخورد با یک اتوبوس منجر به انسداد جاده شد. از ساعت ۳:۰۰ بامداد برف و کولاک در محدوده قزوین به سمت رشت از سر گرفته شد که عملیات راهداری نیز از بامداد امروز با قدرت آغاز شد.

مطاعی تصریح کرد: به رغم اینکه  روز گذشته از مردم درخواست شد از قزوین به سمت رشت تردد نکنند اما عده‌ای از مردم به ویژه خودرهای سنگین خود را از طریق راه‌های فرعی به محورهای مواصلاتی قزوین-رشت رساندند که باعث انباشت ترافیک و دیرکرد در تخلیه خودروها شدند. بنابر این اگر مردم رعایت کنند تا بعد از ظهر آزادراه قزوین-رشت پاک‌سازی و تخلیه می‌شود.