شناسهٔ خبر: 78392 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد

لغزندگی، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی/ هشدار آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها/شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

برفروبي روستايي سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۱۶۱ خود وضعیت سامانه بارشی را تشریح کرد و با اعلام اینکه در هفته آتی بیشتر مناطق برون‌شهری کشور با ورود سامانه بارشی جدید لغزندگی خواهند داشت از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای وضعیت سامانه بارشی را در کشور اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه ۱۶۱ سازمان هواشناسی، بارش برف و باران از بعدازظهر یکشنبه ۲۷ بهمن در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان و مازندران پیش بینی شده است. همچنین، بارش باران در نیمه جنوبی کرمانشاه و ایلام نیز پیش بینی شده است.

همچنین این اطلاعیه حاکی است که از روز دوشنبه ۲۸ بهمن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، خراسان‌شمالی و ارتفاعات در استانهای تهران، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و شمال و شمال‌شرق خوزستان بارش برف و باران خواهیم داشت. همچنین در این روز، بارش باران در برخی استان های گیلان، غرب مازندران و ایلام پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، زمان پایان این سامانه اواخر وقت روز دوشنبه ۲۸ بهمن است.

سازمان هواشناسی همچنین اثر مخاطرات بارندگی های برف و باران را در هفته آتی، لغزندگی، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها عنوان کرده و توصیه کرد: شهروندان به منظور تردد شهری و جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشندد و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. همچنین رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی الزامی است.