شناسهٔ خبر: 78403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان کردستان:

راه آهن سنندج همدان بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار گرفته است/ افزایش ۷درصدی برخورداری از راه اصلی در کردستان

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه راه آهن سنندج - همدان به طول ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه در حال اجراست، گفت: پیش بینی می شود اين خط تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی یادآور شد: عملیات زیرسازی در قطعه اول این طرح به طول ۶۴ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۲ کیلومتر دارای ۳۲ درصد و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر دارای ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

ثابتی با بیان اینکه انتهای ۱۵۱ کیلومتر طرح همدان به سنندج تا روستای صلوات آباد است، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد این طرح را به مرز باشماق برساند که هم اکنون ادامه طرح تا سه راهی مریوان به طول ۴۱ کیلومتر را مطالعه کرده و برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص راه اصلی این استان ۹ درصد بود افزود: این شاخص هم اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در این بخش نیز هم اکنون ۸درصد از شاخص ۲۴ درصد کشور عقب هستیم که انتظار می رود با بهره برادری از طرح های در دست اقدام این شاخص افزایش یابد.

به گفته وي، این طرح برای اتمام هشت هزار میلیارد ریال لازم دارد که امسال برای این طرح سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.