شناسهٔ خبر: 78417 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز زن:

تحکیم خانواده مهم‌ترین ثروت خانواده ایرانی است/طرح خاورمیانه بزرگ با وجود جمهوری اسلامی ایران محقق نمی‌شود/تشکر از تلاش راهداران در بازگشایی راه‌های برف‌گیر کشور

محمد اسلامی عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن تقدیر و پاسداشت مقام زن با تاکید بر اینکه طرح خاورمیانه بزرگ با وجود جمهوری اسلامی ایران محقق نمی‌شود، بنیان خانواده را مهمترین تفاوت کشور ایران با جوامع غربی نامید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت مقام زن که امروز ۲۶ بهمن در سالن الغدیر ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور بانوان کارمند وزارتخانه برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته زن و تولد بانو فاطمه (س)، گفت: بانوان به جایگاه و مقام و منزلت خود آگاه باشند و بدانند که جایگاه رفیعی است و همانطور که امام راحل (ره) نیز بر آن تاکید داشتند از دامان زن، مرد به معراج می‌رود و این حقیقت بزرگی است که بانوان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی فاطمه (س) را الگوی زن ایرانی و مسلمان نامید و افزود: دیدگاه‌های فمنیستی که در خصوص بانوان وجود دارد با توجه به اینکه مربوط به جامعه ما نیست موجب انحطاط می‌شود و باید بدانیم که این نوع نگاه‌ها از جایگاه رفیع زن غافل است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: الگوی زنان جامعه ما فاطمه (س) است و نکته مهم آن است که بتوان نسلی را در این جامعه پرورش داد که آن نسل، روزآمد و سرآمد باشد و بتواند فخر بشر بشود. همانطور که نبی مکرم اسلام و فقها، فخر بشر بودند.

اسلامی با اشاره به اینکه تبدیل انسان به خلیفه‌الله فی‌الارض از بستر مادران محقق می‌شود، بر بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: راهبرد اتاق فکر استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی ایران اضمحلال بنیان خانواده است. همانطور که در جوامع غربی خانواده مضمحل و سردرگم است استکبار به دنبال تبدیل کشور ما به کشورهایی شبیه به خود است که خوشبختانه با آگاهی که در کشور وجود دارد این هدف استکبار، محقق نخواهد شد.

وی ایمان و باور بر بنیان خانواده و اسلام را باوری دانست که آتش به جان استکبار انداخته است و توضیح داد: باید ایمان و باور خود را به اسلام و بنیان خانواده گسترش دهیم و در این راه با عزت و افتخار، طی طریق کرده و مسیر را گم نکنیم و از خداوند بخواهیم تا در این راه ثابت قدم نگه مان بدارد.

وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: باور خانواده ثروت و سرمایه اصلی ماست که نباید از آن غافل بشویم و باید قدر آن را بدانیم.

اسلامی همچنین مصادف شدن روز زن با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مبارک دانست و گفت: در این ایام که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است باید خداوند را شاکر باشیم که از کشور سلطه پذیر محض به کشوری مستقل تبدیل شده‌ایم که هیچگونه سلطه و زوری را تاب نمی‌آورد. همچنین، باید به این نکته توجه کنیم که امروزه بسیاری از کشورهای سلطه‌گر درصدد هستند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و منافع ما را از بین ببرند که نباید اجازه چنین کاری را به سلطه گران بدهیم.

سردار سلیمانی اسوه عشق به سرزمین بود

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که وطن دوستی و ایمان سبب رشد و تعالی انسان می‌شود و باید در این راه گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه همواره انسان باید پویا و زنده باشد و در مسیر رشد و تعالی گام بردارد، سردار سلیمانی را نمونه‌ای از انسان عاشق به سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی عزیز به خاطر عشق به وطن و ایمان سال‌ها در کسوت رزمنده بود و از سرزمین ایران در برابر تهاجم بیگانگان دفاع کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم مهمترین توطئه‌ای که هم‌‌اکنون کشور را تهدید می‌کند تجزیه ایران اسلامی بزرگ به سرزمین‌های کوچک عنوان کرد و افزود: سال‌هاست که استکبار به دنبال تجزیه ایران به کشورهای کوچک است. طرح خاورمیانه بزرگ که از دریای مدیترانه آغاز و تا هند امتداد خواهد یافت یکی از طرح‌های استکبار است که در آن تجزیه کشورها به کشورهای کوچک مطرح شده است. استکبار درنظر دارد تا با اینکار و گماردن سرسپرده‌های خود، خاورمیانه را مدیریت کند.

اسلامی ادامه داد: استکبار با طرح خاورمیانه بزرگ به دنبال آن است تا به راحتی کشورهای منطقه را چپاول کند و حلاوتی را که در دوران پهلوی به واسطه حکومت سرسپرده، کام استکبار را شیرین می‌کرد بار دیگر تکرار کند که این خواسته نابجا با وجود جمهوری اسلامی ایران هرگز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: خداوند را شاکر باشیم که کشورمان را خود اداره می‌کنیم و در حال حاضر سربلند هستیم. اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما چنانچه عده ای اجحاف را کنار بگذارند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از زحمات راهداران تشکر کرد و گفت: از تمامی راهداران کشور و به ویژه عبدالهاشم حسن نیا رییس سازمان راهداری به خاطر تلاش های بی پایانی که در روزهای برفی و بارانی برای بازگشایی راه ها انجام داده اند، صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوام که همواره در این راه پرخطر و سراسر خدمت، موفق و سربلند باشند.

وی همچنین در این مراسم، پروانه سهرابی را که هم‌اکنون مدیرکل فرودگاه آبادان است از زنان موفق نامید که انتخاب و حضور وی در فرودگاه آبادان، باعث تحول در آن فرودگاه شده است.