شناسهٔ خبر: 78422 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اردبیل:

محور خلخال-اسالم بازگشایی شد/ ۱۱۰ اکیپ راهداری جاده‌ها را پوشش می‌دهند

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از بازگشایی محور خلخال-اسالم در حوزه استحفاظی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از عملیات برف‌روبی و بازگشایی محور خلخال-اسالم با بیان این‌که هم‌اکنون راهداران سخت‌کوش استان اردبیل درحال برف‌روبی دو کیلومتر از حوزه استحفاظی استان گیلان هستند، افزود: با تلاش شبانه‌روزی و جهادی راهداران دیار سبلان این محور بازگشایی‌شده و پس از برف‌روبی و بازگشایی کامل حوزه استان گیلان، عبور و مرور برقرار خواهد شد.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌و‌نقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه پنج روستای شهرستان خلخال مسدود است، افزود: راهداران از ساعات اولیه بحران راه ۱۳۲ روستای منطقه را بازگشایی کردند و از اولین ساعات بارش نیز برفروبی و نمک‌پاشی در حال انجام است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل تصریح کرد: به رغم فعالیت راهداران به دلیل وجود کولاک برف و باد شدید احتمال مسدود شدن راه‌ها باردیگر وجود دارد و از همین روی راهداران و مدیران بحران استان در محورهای شهرستان خلخال مستقر شده‌اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه راه ۱۰ روستای دیگر در شهرستانهای کوثر،نیر و مشکین شهر درحال بازگشایی است گفت: در سطح استان اردبیل ۱۱۰ اکیپ راهداری جاده‌ها را پوشش می‌دهند که به دلیل بارش شدید برف در روزهای اخیر و بحران روی داده در خلخال ۲۰ اکیپ جدید نیز به آنها اضافه شده و با تمام توان در خدمت‌رسانی به روستائیان و بازگشایی معابر اقدام می‌کنند.

رحمتی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در تامین ماشین‌آلات و کمک به حل بحران شهرستان خلخال، تصریح کرد:تمامی مدیران پای کار آمدند تا این بحران را حل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: هواشناسی اردبیل برای روز دوشنبه بارش اعلام کرده و بر همین اساس و برای جلوگیری از مسدود شدن راه‌های روستایی به همراه راهداران در این مناطق مستقر هستیم