شناسهٔ خبر: 7854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وعده معاون وزیر راه به خوزستانی ها:

مشکلات اعتباری پل کمربندی رامهرمز بزودی بر طرف می شود

حذف نقاط حادثه خيز در محور خوزستان حوزه شهرستان كيار معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان با بیان اینکه توانمندی های استان در بخش حمل و نقل بسیار بالاست و باید نگاه ویژه ای در این چارچوب به آن داشته باشیم ، قول داد جاده کمربندی رامهرمز و پل در دست احداث آن را در برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی قرار دهد و مشکلات اعتباری آن نیز بزودی برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل این استان امیر امینی پس از بازدید از طرح های راهسازی خوزستان گفت : ۱۰درصد راه های کشور در خوزستان قرار دارد و این استان از نظر اقتصادی و حمل و نقل کالا برای کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مصوبات نشست استاندار و اعضای شورای حمل و نقل خوزستان با وزیر راه و شهرسازی – که در ۲۱ بند مصوب شد – هدف از سفر خود را در چارچوب ابن نشست اعلام کرد و افزود: مشکلات بخش راه خوزستان از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد و با تزریق اعتبارات مورد نیاز در سریع ترین زمان ممکن برطرف می شود.این مشکلات و مسایل به دقت احصا شده و در برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و برطرف می شود.

امیر امینی در سفر به خوزستان از محورهای ارتباطی شهرستان های اهواز، سوسنگرد، بستان، چزابه ،خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بندر امام، هندیجان، دیلم، بهبهان، رامهرمز و امیدیه دیدن کرد و در جریان روند اجرای طرح های در دست اقدام و اجرای وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این محورها قرار گرفت.

از جمله پروژه هایی که پس از پل نهم اهواز مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت کمربندی خرمشهر – آبادان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این باره توضیح داد: کمربندی خرمشهر، آبادان به طول ۳۵کیلومتر از شلمچه شروع و به جاده آبادان – ماهشهر ختم می شود؛ این کمربندی دارای چند تقاطع در محور خرمشهر – اهواز، آبادان- اهواز و جاده امام صادق – اهواز است که در سه قطعه ۱۲، ۱۵ و هشت کیلومتری ساخته می شود.

منوچهر رحمانی افزود: قطعه ۱۲ کیلومتری ۲۲۰میلیارد ریال اعتبار دارد که شش کیلومتر آن در دست احداث است، قطعه هشت کیلومتری هم در دست ساخت بوده و قطعه دیگر هم در مرحله زیرسازی قرار دارد و بزودی روکش آسفالت آن آغاز می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را اتصال شلمچه به جاده آبادان – ماهشهر عنوان کرد که شلمچه را به جاده ساحلی که به بندر دیلم ختم می شود متصل می کند و در سرعت حمل و نقل کالا و کاهش مصرف سوخت تاثیر دارد.

رحمانی با اشاره به بازدیدهای معاون وزیر راه از جاده آبادان – بندر امام و کمربندی ماهشهر – هندیجان گفت: عملیات چهار بانده کردن محور هندیجان – دیلم به طول ۴۳ کیلومتر از سال ۸۶ شروع شده و ۳۰ کیلومتر آن در مقاطع مختلف و سال های گذشته زیر بار ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر انتهایی مسیر منتهی به دیلم باقی مانده است.

در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی قول داد در یک هفته آینده ۲۰۰تن آسفالت برای این کار اختصاص دهد و پیمانکار تا شهریور آن را تحویل دهد.

امینی همچنین از راه های ارتباطی بهبهان دیدن کرد که با استانهای فارس و بوشهر در ارتباط است و جاده آن نیازمند چهار خطه شدن است./

نظر شما