شناسهٔ خبر: 78589 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا:

از خروج ۷ میلیارد دلار ارز جلوگیری کردیم

حضور وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین همایش مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا گفت: با خدمات ارائه شده از سوی قرارگاه از خروج ۷ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونق تولید اظهار داشت: اینکه امروز شاهد حرکت شتابان حرکت انقلاب اسلامی و حرکت آن به سمت نظام اسلامی، دولت اسلامی و در افق بالاتر به یک تمدن اسلامی هستیم.

وی افزود: دولت امریکا با سنگ اندازی به دنبال این است که با فشار بر معیشت مردم راه را سد کند و جلوی پیشرفت کشورمان را بگیرد اما رهبری با آینده نگری، مقاوم سازی اقتصادی را راه برون رفت اعلام کردند و فرمودند که تنها راه نجات کشور این است که اقتصاد قوی داشته باشیم. برهمين اساس در چند سال اخیر تمام شعارها اقتصادی بوده که عصاره این شعارها را در شعار امسال «رونق تولید» نام گرفت.

محمد یادآور شد: هدف این شعارها و توصیه‌ها ایجاد تحول در بخش‌های مختلف در کشور از جمله بالاتر رفتن ارزش پول ملی است که اقدامات زیاد و شایسته‌ای انجام شده و جای تشکر و قدردانی دارد اما نکته مهم این است که بخش‌ها اگر بخواهند جزیره‌ای عمل کنند آن نگاه فرابخشی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم در همین راستا رهبری بحث اصلاح ساختار بودجه را یکی از راهکارها اعلام کرده‌اند و هدایت تمام دارایی‌های مولد به سمت تولید و اصلاح نظام مالیاتی از جمله راهکارهای تحقق رهایی بودجه از نفت است.

فرماند قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه باید شاهد امنیت سرمایه گذاری باشیم ادامه داد: باید جاذبه بخش رقیب تولید را که با سوداگری در بازارهای موازی پول‌های زیادی به جیب می‌زنند را باید مهار کرد. با مالیات ستانی از بخش‌های سوداگری باید هزینه‌های آنها را افزایش دهیم تا سرمایه سمت تولید حرکت کند. باید مقررات تو در تو و فراوان که باعث اذیت بخشی تولید شده سامان‌دهی شود.

وی افزود: درخواست ایجاد مکانیزم تهاتر برای عبور از شرایط تحریم و فعالسازی استفاده از رمز ارزها را داریم و می‌خواهیم پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه راه بیفتد.

محمد تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا افتخار این را دارد که در بخش فنی و مهندسی رونق تولید را محقق کند و شعار ما می‌توانیم را به اثبات برساند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: این قرارگاه خاتم نخ تسبیحی است که بخش خصوصی را در کنار هم قرار داده و نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه چتر حمایتی روی بخش خصوصی است.

محمد بیان داشت: در این نمایشگاه شاهد حضور ۵۰۰ شرکت هستیم که ١٠٠شرکت دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه امروز قرارداد سفارش بزرگی با شرکت ذوب آهن منعقد می شود یادآور شد: همچنین توانسته‌ایم ٧٠ درصد تجهیزات پالایشگاهی ستاره خلیج فارس را تامین و بومی سازی و از خروج ٧میلیارد دلار از کشور جلوگیری كنيم.