شناسهٔ خبر: 7860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۱۸ درصدی ترانزیت خارجی بندر امیرآباد

علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ترانزیت خارجی بندر امیرآباد در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر رشد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر امیر آباد، علی خدمتگزار با اشاره به از سر گیری ترانزیت نفتی در این بندر از نیمه دوم سال گذشته، گفت: در فرودین و اردیبهشت امسال نیز شاهد ترانزیت مواد نفتی از این بندر بودیم که با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده میزان ۲۹ هزار و ۷۷۶ هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد .

وی اظهار کرد: بنا بر آمارهای موجود، آمار ترانزیت خارجی بندر امیرآباد در ۲ ماه نخست سال ۹۴ در مجموع کالاهای نفتی و غیر نفتی نسبت به ۲ ماه ابتدای سال گذشته ۴۱۸ درصد افزایش یافت.

 وی با اشاره به اینکه کشورهای حوزه CIS مبدأ مواد سوختی و نفتی در ترانزیت کالاها هستند، یاد آور شد؛کالاهای وارد شده پس از تخلیه در بندر، از طریق جاده‌ای و حمل و نقل ریلی به کشورهای افغانستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ترانزیت شد.

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه با اشاره به همکاری ها و هماهنگی های صورت گرفته با  اداره کل راه‌آهن شمال و گمرک بندر امیر آباد ، از برداشته شدن محدودیت زمانی برای ورود و خروج واگن‌ها و کامیونها و نقش بسزای آن در افزایش فعالیت‌های ترانزیتی خبر داد./

نظر شما