شناسهٔ خبر: 78611 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان:

افزایش ۲/۵ برابری اعتبارات ملی و استانی نسبت‌به دو سال گذشته/ انجام یک میلیون مترمربع لکه‌گیری/ ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت

راه روستايي مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان از حمل ۱۲.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام‌ (ره) در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خوزستان در آیین افتتاح ۶ پروژه حوزه راهداری این استان که شامگاه شنبه، سوم اسفندماه در محور اهواز-شادگان برگزار شد، گفت:  خوزستان با توجه به شرایط و موقعیتی که دارد، یک استان کاملا حمل‌و‌نقلی است و بیش از ۹۰ درصد از جابه‌جایی بار و مسافر استان از طریق جاده انجام ‌می‌شود.

او، با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در حوزه حمل‌و‌نقل، افزود: این استان با دارا بودن ۲۳ پایانه مسافربری، دومین استان کشور از این حیث است و  سالانه، بیش از ۴۰‌میلیون تن بار از استان، جابه‌جا می‌شود.

 بهرامی‌نیا، با تاکید بر ضرورت فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب در این استان، برای سهولت در جابه‌جایی بار ‌و مسافر، عنوان‌ کرد: در سال جاری حدود یک میلیون مترمربع لکه‌گیری و علی‌رغم ‌مشکلات مالی ۲۴۶ کیلومتر انواع روکش در سطح راه‌های استان، انجام‌ شده است.

او، از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات ملی و استانی نسبت‌به دو سال گذشته خبر داد و افزود: در ۱۱ماهه امسال ۱۲.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام‌ خمینی(ره) حمل شده است و از سوی وزارت راه و شهرسازی، راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی اجرا شده تا کالا با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح ابرار در کشور ادامه داد: بر اساس این طرح ۲۵۱ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی، سهمیه استان است. در این زمینه ۳۱۰ کیلومتر جاده روستایی آماده آسفالت داریم و پیمانکاران نیز مشخص شده‌اند. امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری حداقل ۱۰۰ کیلومتر از تعهدات این طرح را در استان اجرایی کنیم.