شناسهٔ خبر: 78619 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

تبدیل محور گچساران-بهبهان-رامهرمز به بزرگراه تا پایان سال ۹۹

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور گچساران-بهبهان-رامهرمز، بر تبدیل این محور به بزرگراه تا پایان سال ۹۹ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به استان خوزستان سفر کرده است، روز یکشنبه، چهارم اسفندماه از محور گچساران-بهبهان-رامهرمز بازدید کرد.

اسلامی پس از این بازدید، در جمع خبرنگاران، گفت: تبدیل مسیر گچساران-بهبهان-رامهرمز به بزرگراه و احداث باند دوم این مسیر، یکی از پروژه‌هایی است که از سال ۹۱ کلید خورده است. بخش باقی‌مانده مسیر، با احتساب کمربندی و پنج پل بزرگ، حدود ۷۰ کیلومتر است و خوشبختانه پیمانکار روی همه قطعات مستقر است.

او افزود: محدودیت‌های اعتباری یا شرایط گوناگون و مشکلاتی نظیر، معارضان آب، برق، گاز و ملکی، منجر به طولانی‌شدن پروژه و کندی بیش از اندازه آن شد. اما پیمانکاران و مجریان طرح برای تکمیل آن، متعهد شده‌اند و استاندار خوزستان نیز پیگیری ویژه‌ای در این خصوص، کرده‌ و خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد، معدل پیشرفت این پروژه، هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد است و ما باید تا پایان سال ۹۹ این محور را تکمیل کنیم. همچنین، پیمانکار تعهد داده است تا اردیبهشت‌ماه سال آینده، بخش انتهایی محور را تحویل دهد و‌ پروژه را در مدار بهره‌برداری قرار دهند تا در پایان سال ۹۹ این پروژه‌ها به اتمام برسد.

او، با اشاره به درخواست مسئولان استان، برای مقاوم‌سازی پل قدیم این محور، عنوان کرد: در این خصوص، قرار شد، سازمان‌راهداری، مطالعات خود را شروع کند تا ما بتوانیم این پل را نیز مقاوم‌سازی، کنیم.

اسلامی، در خصوص مسکن مهر رامهرمز نیز گفت: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن را مأمور کردیم تا از پروژه بازدید کند و بتوانیم برای این پروژه نیز تصمیم‌گیری و آن را از  وضعیت توقف، خارج کنیم تا مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرد.