شناسهٔ خبر: 78714 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دستور العمل مقابله با ویروس کرونا به فرودگاه ها ابلاغ شد

ضدعفونی کردن مداوم هواپیما و ترمینال ها در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مسافر ترمینال 2 دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همه فرودگاه ها ابلاغ شده است تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، از آنجا که فرودگاه ها محل انتخاب و تردد بخشی از مسافران به شهرها و کشورهای دیگر هستند، ضروری است فرآیند اعزام و پذیرش آنان نیز با ملاحظات بهداشتی صورت گیرد. بر همین اساس چندی پیش دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همه فرودگاه‌ها ابلاغ شد تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

بر این اساس فرودگاه بین المللی مهرآباد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و با توجه به شیوع این ویروس، روزانه ترمینال‌ها و سالن های عمومی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ضدعفونی می شوند.

همچنین تمام امکانات و تجهیزات ترمینالی که به نوعی با مسافر و کارکنان در ارتباط هستند، هر دو ساعت یکبار با نظارت مستمر ضدعفونی می شوند.

این نظارت به طور ویژه بر رستوران‌ها و فروشگاه‌های مستقر در ترمینال های فرودگاه نیز اعمال می شود. از اقدام های دیگر مذاکره با بهداشت منطقه غرب تهران برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل است که از امروز ششم اسفندماه برای کارکنان تسهیلات فرودگاهی برگزار می شود.

آگاهی بخشی به مسافران از طریق نصب بنر در ترمینال‌ها از دیگر اقداماتی است که در فرودگاه مهرآباد انجام شده است. علاوه بر مواردی که عنوان شد، بخش مهمی از این اقدام ها توسط شرکت های هواپیمایی باید انجام شود و در این راستا موظف اند بعد از هر پرواز و قبل از مسافرگیری هواپیماها را ضدعفونی کنند.