شناسهٔ خبر: 78717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان خوانسار/ تونل خوانسار در انتظار ۲۴ میلیارد تومان اعتبار

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان خوانسار ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های انجام شده در شهرستان از اختصاص ۷۴۰۰ مترمربع زمین جهت احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرستان و الحاق ۳۰ هکتار به محدوده قانونی شهر جهت طرح های آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان خوانسار در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان شامل سه دهستان به نام‌های گلسار، چشمه سار و کوهسار است و با داشتن آب و هوایی بسیار خوب و دلنشین و نوع پوشش طبیعی سراسر سبز و پوشیده شده از درختان، باعث جذب تعداد زیادی مسافر و توریست به این شهر می شود که توجه به زیرساختهای حمل نقلی و شهری آن بسیار قابل توجه است.  

سعید شاهی رئیس اداره راه وشهرسازی این شهرستان از اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازی خبر داد و گفت: جاده های این شهرستان به عنوان یک جاده ارتباطی و مفصلی بین کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نقش دارند که خوشبختانه محورها به صورت چهارخطه و دوبانده زیر بار ترافیک قرار گرفته است.  

در سالجاری در مسیر دامنه – خوانسار یکی از نقاط پر حادثه در این مسیر در محل اتصال محور با روستای سنگ سفید بطول ۳ کیلومتر عملیات راهسازی انجام و زیرگذری به عرض ۶ متر و ارتفاع ۵ متر و بطول ۲۸ متر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.  

شاهی در ادامه اظهار داشت: تنها ۲ کیلومتر این مسیر از محدوده دانشگاه تا میدان عسل بدلیل وجود معارض، نیاز به عملیات آزاد سازی دارد که سه طرح پیشنهادی جهت رفع مشکلات به اداره کل ارائه شده که با اصلاحاتی در حال نهایی شدن است.  

وی به پروژه تونل خوانسار به عنوان یکی از پروژه های مهم در سطح ملی اشاره داشت و گفت: بدلیل وجود شیب بسیار خطرناک در مسیر و کوهستانی بودن آن، تکمیل این پروژه بسیار مهم بوده که در حال حاضر حفاری آن بطور کامل و بطول ۱۲۰۰ متر و لاینینگ ۳۰۰ متر انجام و با تکمیل راههای دسترسی بطول ۱۴ کیلومتر، راه ارتباطی شهرستان خوانسار و بوئین میاندشت مرتفع و ارتباط بین استانهای مجاور تسهیل می یابد.  

جهت تکمیل این پروژه و با احتساب احداث راههای دسترسی به اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان نیاز است.  

مطالعات کنارگذر شهر خوانسار نیز بطول ۱۴ کیلومتر و بصورت چهارخطه در سال جاری انجام شده که از ۴ واریانت پیشنهادی مشاور طرح، طرح نهایی تایید و ۵ کیلومتر اولیه آن از سمت روستای سنگ سفید به پیمانکار ابلاغ و عملیات خاکبرداری در حال انجام است.  

رئیس اداره راه وشهرسازی خوانسار در ادامه به اقدامات حوزه شهرسازی اشاره داشت و گفت: طرح تفصیلی شهر خوانسار با برگزاری جلسات متعدد کمیته کار و کمیسیون ماده ۵ در حال نهایی شدن و تصویب است که در این طرح با اعمال دقت نظر در حفظ باغات و کوچه باغ ها، ۳۰ هکتار به محدوده قانونی شهر از اراضی دولتی و ملی اضافه شده که ۲۲ هکتار آن دارای کاربری مسکونی و در جهت طرح های آتی تولید و عرضه مسکن و واگذاری به اقشار ویژه در نظر گرفته شده است.  

سعید شاهی افزود: تفاهم نامه احداث واحد های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن جهت احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در ۷۴۰۰ مترمربع زمین با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان منعقد شده که این واحدها در خوانسار و اراضی سونقان واقع در ضلع شمال شرقی خوانسار احداث خواهد شد.  

در حوزه بازآفرینی شهری نیز ۲۰۰ تن قیر تاکنون جهت آسفالت معابر داخل محدوده تحویل شهرداری شده ضمن آنکه جداره سازی بازار خوانسار با انجام سنگ فرش بطول ۳۰۰ متر در عرض ۸ متر انجام شده است.  

در بخش املاک و حقوقی نیز ۴۰۸ هزار مترمربع سند تک برگ توسط این اداره در سالجاری اخذ، ۱۶ پرونده له یا علیه دولت مفتوح و ۴۴۰ مترمربع زمین به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان رفع تصرف شده است.  

در این حوزه حدود ۴ هکتار زمین جهت انتقال کارگاه های مزاحم شهری، ۳ هکتار زمین جهت توسعه پارک جنوبی شهر با حفظ مالکیت دولت واگذار و این اداره پیگیر مراحل واگذاری زمین جهت احداث ایستگاه امداد جاده ای هلال احمر، احداث راهداری، محیط زیست، اداره کار، مدیریت راهور، ۵ مورد مخازن آب شرب و ۲ پارک محله ای به شهرداری است.