شناسهٔ خبر: 78720 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان آخرین وضعیت راه ها پس از بارش های شدید را تشریح کرد

سطح آب رودخانه‌های استان در حال افزایش است/ ممنوعیت تردد در محور "خرم‌آباد-پل‌دختر" تا اطلاع ثانوی/ فعالیت ۴۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی/ امکان تردد از مسیرهای جایگزین

عباس شرفی مدیرکل راهداری لرستان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان از افزایش سطح آب رودخانه‌های این استان در پی بارش شدید باران خبر داد و گفت: تردد در محور "خرم‌آباد-پل‌دختر" تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، از بعدازظهر روز دوشنبه، پنجم اسفندماه، بارش‌ها در استان لرستان شروع شده و این روند تا فردا صبح (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

او، با اشاره به این‌که، دبی و سطح آب رودخانه‌های استان در ساعات گذشته به‌صورت پیوسته در حال افزایش بوده است، افزود: ۴۰ اکیپ راهداری در سراسر استان و مناطق حساسی که احتمال آسیب به جاده‌ها وجود دارد، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و اقدامات پیشگیرانه را در خصوص آبگرفتگی، مسدود شدن دامنه‌‌های پل و ریزش‌ها و رانش‌های احتمالی، انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان، عنوان کرد: محور "خرم‌آباد-پل‌دختر" را به دلیل پیشگیری از مشکلات احتمالی و رانش و ریزش‌های احتمالی، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با شورای مدیریت بحران و با همکاری پلیس‌راه تا اطلاع ثانوی مسدود کرده‌ایم و در حال حاضر فقط نیروهای راهداری و سایر نیروهای امدادی، امکان تردد اضطراری در این محور را دارند؛ ما آمادگی داریم، در صورتی‌که، سیل، قابل کنترل باشد، با آن مقابله کنیم و اجازه تخریب این محور را که زحمت بسیاری برای ساخت آن کشیده‌ایم، ندهیم.

او، با بیان این‌که محور خرم‌آباد-پلدختر از ساعت ۱۸ روز دوشنبه، پنجم اسفندماه، مسدود و تردد در آن ممنوع اعلام شده است، گفت: برای دسترسی به دو شهر معمولان و پل‌دختر، سه مسیر شامل، آزادراه "چولهول-پل معمولان"، "آزادراه دهلیج-پل‌دختر" و "آزادراه پاعلم-پل دختر" در نظر گرفته‌ایم. رانش مختصری نیز در محور الشتر-خرم‌آباد داشته‌ایم که همکاران راهداری در حال تلاش برای برطرف کردن آن هستند و سایر مسیرهای استان نیز هم‌اکنون باز و تردد در آن‌ها در حال انجام است.

شرفی، به شهروندانی که قصد تردد در محور خرم‌آباد-پل دختر را دارند، توصیه کرد، تا اطلاع ثانوی از مسیرهای جایگزین تردد کنند و از پافشاری برای تردد در محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر به جد خوددداری کنند؛ زیرا در این محور خطر وقوع سیل، ریزش و رانش وجود دارد و تردد در آن بسیار خطرناک است.