شناسهٔ خبر: 78735 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ابلاغ دومین دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا به فرودگاه‌ها

ترمینال‌ها و سالن‌های ترانزیت، آسانسورها و دستگاه‌های‌ATM ضد عفونی می شوند/ اعلام ممنوعیت فروش مواد غذایی باز در ترمینال‌ها

فرودگاه مهرآباد مسافر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به منظور کنترل و جلوگیری از انتشار کوید ۱۹ معروف به ویروس کرونا در حوزه فعالیت فرودگاه‌ها به عنوان زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس کشور، دومین دستورالعمل را برای انجام تمهیدات لازم به فرودگاه‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در این بخشنامه خواستار انجام تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مسافران با اجرای دستورالعمل از سوی مدیران و مدیران کل فرودگاه‌های کشور شده است.

در این بخشنامه بر نظارت مستمر روزانه در خصوص ضد عفونی کردن فضاهای عمومی و پرتردد از جمله ترمینال ها و سالن های ترانزیت، آسانسور ها، دستگاه ATM و ... ونظارت مستمر بر رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی مستقر در فرودگاه‌ها و نیز  اعلام ممنوعیت فروش مواد غذایی باز در غرفه ها تاکید شده است.

از دیگر مفاد این بخشنامه می توان به اجرای دقیق بخشنامه های مرتبط و تأکید بر رصد فرآیند چک مسافران در فرودگاه‌های کشور توسط عوامل وزارت بهداشت و همکاری کامل با نهادهای امنیتی، نظامی و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت و بازرسان سازمان پدافند غیرعامل جهت بازدید و بازرسی از فرودگاه ها و پیش بینی صدور کارت تردد مناطق چهارگانه در صورت نیاز اشاره کرد.

علاوه بر این، پیش بینی مسیرهای اضطراری جهت تردد نیروها و خودروهای قرنطینه به صورت مجزا از مسیرهای تردد عادی،حضور فعال در جلسات و کارگروه‌های مرتبط استانی و شهرستان، همکاری کامل با ایرلاین ها برای انجام و ارائه سرویس به پروازهای خاص (خروج اتباع خارجی) از دیگر مفاد عنوان شده در دومین بخشنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور به شمار می رود.

بر این اساس، نتیجه اقدامات صورت گرفته باید در قالب گزارش هفتگی و همچنین اعلام موارد اورژانسی به صورت گزارش آنی به مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارایه شود.

لازم به یادآوری است، پیش از این نیز ششم بهمن ماه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخشنامه ايي به مديران و مديران کل فرودگاه هاي بين المللي و مرز هوايي خواستار اتخاذ تدابير لازم براي مقابله با ويروس کرونا با همکاري ادارات کل بهداشت و درمان استان ها شده بود.