شناسهٔ خبر: 78752 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افتتاح پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در سال آتی/ ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند

امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه‌های خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح طرح توسعه فرودگاه بیرجند که به پیشرفت ۳۵درصدی رسیده است، خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیاوش امیرمکری، در مراسم تکریم هادی سلامی، مدیرکل سابق فرودگاه‌های خراسان جنوبی و معرفی عظیم طهماسبی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های این استان از اقدامات مفید سلامی در مدت ۵.۵ سال فعالیت به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند باشیم. این پروژه اکنون به پیشرفت۳۵درصدی رسیده و پیش بینی می شود دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تاکید بر همکاری هرچه بیشتر ارگان های مختلف فعال در فرودگاه بیرجند از جمله مجموعه فرودگاه و سپاه و پلیس، شرکت های هواپیمایی و خدمات زمینی و سایردست اندرکاران ارایه خدمات به مسافرین برای توسعه پروازها و تکریم ارباب رجوع گفت: استفاده از دانش و توان متخصصان در پیشرفت صنعت فرودگاهی بسیار موثر بوده و مشکلات فرودگاه‌ها در تامین نیازهای تجهیزاتی کمتر از شرکت های هواپیمایی است.

وی بر ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: برای توسعه پایدار استان نیازمند توجه به افزایش پروازها هستیم.

در این مراسم همچنین عظیم طهماسبی، مدیرکل جدید فرودگاه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: نهایت تلاش خود را برای انجام تمام موارد مورد انتظار در ابلاغ انتصاب خود به کار می گیرم.

طهماسبی همچنین از برنامه ریزی برای توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند، ورود ناوگان‌های ATR و راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه بیرجند خبر داد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران، پیش از بازدید از فرودگاه بیرجند و حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه‌های خراسان جنوبی از فرودگاه طبس نیز بازدید کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در این بازدید فرماندار ویژه طبس نیز بر ارتقای فرودگاه طبس از سطح اداره به سطح مدیریت، اجرای پروژه روشنایی باند فرودگاه، افزایش پروازها و نیز احداث ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز تاکید کرد.