شناسهٔ خبر: 78777 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد

اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی با دو ارگان/ تعریف ۱۰۰ میلیارد ریال طرح بازآفرینی در محله "ناظرآباد" بجنورد/ اجرای طرح ارمغان در"ساربان‌محله"

مجید روستا عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، از تعریف ۱۰۰ میلیارد ریال طرح بازآفرینی در قالب برنامه اقدام مشترک با دستگاه‌های استان خراسان‌شمالی در محله "ناظرآباد" شهر بجنورد خبر داد.

مجید روستا، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح جزییات سفر خود به استان خراسان شمالی پرداخت و گفت: در این سفر از محلات اسکان غیررسمی و پروژه‌های بازآفرینی که در قالب برنامه‌ اقدام مشترک با دستگاه‌های استان، تعریف شده است، بازدید به عمل آمد.

او، با اشاره به این‌که، استان خراسان‌شمالی ۶۵۵ هکتار، بافت فرسوده دارد، افزود: شهر بجنورد با ۱۳۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی، دارای بیشترین میزان بافت فرسوده در استان است.

عضو هیات‌‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، محله‌های، کشتارگاه، ناظرآباد و صادقیه را از جمله محله‌های هدف استان خراسان‌شمالی خواند و افزود: مهم‌ترین مساله ما در محله ناظرآباد، موضوعات زیست‌محیطی و آب‌های سطحی است که در این راستا با تعریف یک برنامه اقدام مشترک در استان، شهرداری، ساخت یک پارک و زمین و سالن ورزشی را متعهد شد و اقدامات خود را از ماه‌های گذشته در این خصوص، شروع کرده است؛ در این سفر از این پروژه بازدید کردیم و مقرر شد که شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در جهت رفع یکی از ضروری‌ترین مسائل و مشکلات محله، یعنی بهسازی و آسفالت شبکه‌های معابر، اقدام کند؛ همچنین مقرر شد، شرکت آب و فاضلاب، نسبت‌ به انجام تعهدات خود در خصوص لوله‌گذاری فاضلاب، اقدام کند و شهرداری نیز، مسائل زیرسازی و جدول‌گذاری معابر و کوچه‌های محله ناظرآباد اقدام کند.

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به این‌که، محله ناظرآباد، ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام‌شده، سهم شرکت آب و فاضلاب استان از این برنامه، در حدود چهار و سهم شهرداری نیز در حدود پنج میلیارد تومان می‌شود. همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در حدود یک تا ۱/۵ میلیاردتومان اعتبار، برای آسفالت معابر محله ناظرآباد، هزینه خواهد کرد.

او، در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در "ساربان‌محله" نیز گفت: در این محله نیز پروژه‌ای به‌نام "ارمغان"در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری، تعریف شده است که بر اساس آن ۴۰۰ واحد مسکونی در این محله، روی اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهری و با مشارکت بخش خصوصی، ساخته خواهد شد. امروز از این اراضی و املاک، بازدید و جلسه‌ای در خصوص اقدامات مجموعه دستگاه‌های استان، برای تحقق این پروژه، برگزار شد. از مجموع این تعهد، ۲۳۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی است و ۱۷۰ واحد نیز به‌تازگی طراحی و اراضی مورد نیاز آن تامین شده است و فراخوان برای جلب سرمایه‌گذار پروژه به‌زودی، اعلام خواهد شد.