شناسهٔ خبر: 78830 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اخطاریه ۲۰ دریایی سازمان هواشناسی

دریای خزر ۱۱ و ۱۲ اسفند متلاطم است/ ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲.۵ متر می‌رسد/ از تردد شناورهای تفریحی، فعالیت‌های شیلاتی و عملیات‌های دریایی خودداری شود

طوفان دریایی سازمان هواشناسی نسبت به متلاطم بودن دریای‌خزر در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه هشدار داد و نوشت: از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت‌های شیلاتی، عملیات‌های دریایی و صنایع فراساحل در این دو روز، اجتناب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره ۲۰ دریایی خود از تلاطم دریای خزر و احتمال وقوع موج های یک و نیم تا دو متری و نیم خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا در روز یکشنبه ۱۱ اسفند پیش بینی شده است که در این روز ارتفاع موج به یک متر و نیم تا دو متر و نیم خواهد رسید و این موج‌ها در اواخر وقت دوشنبه ۱۲ اسفندماه به پایان می‌رسد.

 بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، وقوع این موج ها موجب آسیب‌رساندن به شناورها و اختلال در فعالیت های شیلاتی و عملیات‌های دریایی خواهد شد.

سازمان هواشناسی توصیه کرد: از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت‌های شیلاتی، عملیات های دریایی و صنایع فراساحل در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ اسفند، اجتناب شود.