شناسهٔ خبر: 78844 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد

بهسازی فرودگاه فعلی و ساخت هاب فرودگاهی جنوب کشور در اولویت/ کمبود فضا مشکل اصلی فرودگاه اهواز

رزاز-مدیرکل فرودگاه های خوزستان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خوزستان دو اولویت اصلی برنامه های خود را سرپانگه داشتن، بهسازی و افزایش ایمنی و شاخص های استاندارد فرودگاه فعلی اهواز و نیز آغاز ساخت فرودگاه جدید به عنوان هاب فرودگاهی منطقه جنوب کشور عنوان کرد.

سید مهدی رزاز که اخیرا به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های استان خوزستان منصوب شده است، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عنوان کرد: برنامه های آتی فرودگاه‌های خوزستان اولویت بندی شده است که در فاز اول تکمیل ترمینال خارجی و حج فرودگاه اهواز قرار دارد تا این ترمینال برای عملیات حج تمتع سال ۹۹ آماده شود. فاز دوم نیز که آغاز شده بهسازی ترمینال داخلی و ساختمان برج مراقبت و پروژه روشنایی باند فرودگاه اهواز است.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان از انجام مقدمات نصب ILS فرودگاه شهید سردار سلیمانی اهواز خبر داد و افزود: اوایل تابستان ۹۹ شاهد نصب ILS جدید این فرودگاه خواهیم بود.

رزاز با تاکید بر ضرورت تکمیل هرچه سریع تر ترمینال خارجی فرودگاه اهواز گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه‌ای بر تکمیل این پروژه دارد، یکی دیگر از مشکلات موجود کمبود فضا و نیز تمرکز پروازهای خارجی و داخلی در یک ترمینال است که امیدواریم با بهره برداری هرچه سریع تر از ترمینال خارجی شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات فعلی شویم.

وی همچنین از برطرف شدن مشکل کمبود سیستم‌های سرمایش ترمینال فرودگاه اهواز تا پایان امسال خبر داد و افزود: در این راستا دو چیلر جدید به فرودگاه اهواز اختصاص یافته و اعتبار لازم را برای بهسازی سیستم‌های سرمایشی موجود دریافت کرده‌ایم.

رزاز دو اولویت اصلی برنامه‌های خود را بهسازی فرودگاه موجود و ارتقای ایمنی و شاخص های استاندارد آن و نیز آغاز ساخت فرودگاه جدید با مساحت ۲۴۵۰ هکتار به عنوان هاب فرودگاهی منطقه اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان مشکل اصلی فرودگاه اهواز را کمبود محسوس پارکینگ هواپیما و نیز کوچک بودن فضای در اختیار این فرودگاه عنوان کرد و گفت: فرودگاه اهواز چهارمین فرودگاه کشور از نظر تعداد پرواز و مسافر است که ماهانه ۱۳ پرواز خارجی و ۷۵۸ پرواز خارجی، ۹۰ هزار مسافر ورودی و ۹۲ هزار مسافر خروجی را به خود اختصاص می‌دهد. در عین حال تنها ۲۷۵ هکتار مساحت دارد و کوچک‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود.