شناسهٔ خبر: 79007 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خبر داد

بارش باران در مناطق شمال غربی و غرب کشور/هوای تهران ابری است/ روند افزایشی دما از روز دوشنبه/ شهرکرد سردترین و اهواز گرمترین مراکز استان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

وضعیت هوا مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در مناطق شمال غربی و غرب کشور بارش باران را خواهیم داشت و از روز دوشنبه شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی جدید که از شمال غرب و غرب به کشور وارد شده است، در این استان‌ها بارش باران را خواهیم داشت. استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام و لرستان امروز شاهد بارش باران خواهند بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: انتظار داریم فردا بارش‌ها به شکل خفیف در دامنه‌های زاگرس مرکزی ادامه یابد و در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر، شمال استان فارس و استان کرمان نیز بارش ها ادامه خواهد داشت.

او با بیان این که در روز دوشنبه این سامانه بارشی استان های شرق و جنوب شرقی را درگیر می کند، تصریح کرد: بارش‌ها عمدتا در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان و نیز سیستان و بلوچستان خواهد بود.

به گفته او تا روز دوشنبه روند دما کاهشی بوده و بعد از آن مجددا افزایش دما را خواهیم داشت. همچنین بارش‌ها در حد نرمال است و نگران کننده نیست.

وی در باره وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران بارش پیش بینی نمی‌شود و هوا غالبا ابری است. دمای هوای تهران صبح دیروز ۱۹ درجه بالای صفر و صبح امروز ۹ درجه بالای صفر بوده است.

ضیاییان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته سردترین مرکز استان شهر کرد با منفی ۸ درجه زیر صفر و اهواز نیز با ۳۱ درجه گرمترین مرکز استان بوده است.