شناسهٔ خبر: 79052 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

بارش باران در استان‌های شرقی/ پیش بینی خیزش گرد و خاک در استان‌های شرقی و جنوب شرق/ جو نسبتا پایدار در سراسر کشور از فردا /افزایش آلایندگی هوا در روزهای پایانی هفته

هواشناسی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ثبات شرایط جوی در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته و نیز افزایش غلظت آلاینده‌ها خبر داد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: امروز بارش هایی را در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و برای فردا جو نسبتا پایداری را برای تمام کشور پیش بینی می کنیم.

ضیائیان با بیان این که از فردا صبح، افت نسبی دما در حدود ۲  تا ۳ درجه خواهیم داشت، افزود: از ظهر فردا افزایش دما شروع و تا پایان هفته افزایش روند دما، پیش بینی می‌شود.

به گفته وی به دلیل افزایش دما و ثبات شرایط جوی از روز سه شنبه  تا پایان هفته افزایش غلظت آلایندگی ها را خواهیم داشت و روز چهارشنبه بر شدت میزان آلاینده ها افزوده می شود. او به هموطنان به‌ ویژه، سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی، توصیه کرد، از تردد غیرضروری در این مدت بپرهیزند و سایر اقدامات پیشگیرانه را نیز به کار گیرند.

ضیائیان با اشاره به وزش باد در استان های جنوب شرقی تصریح کرد: برای شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که احتمالا با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته گرمترین مرکز استان بندرعباس با ۲۸ درجه و سردترین مرکز استان نیز شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر ثبت شده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت شرایط جوی تهران نیز گفت: دمای تهران ظهر دیروز ۱۷ درجه و صبح امروز ۶ درجه بالای صفر بوده است. برای فردا صبح نیز انتظار کاهش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا را داریم اما از ظهر فردا روند افزایشی دما آغاز می شود و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.در تهران نیز از چهارشنبه افزایش آلایندگی ها را خواهیم داشت.