شناسهٔ خبر: 79117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسرکشور انجام گرفت؛

رونمایی از سامانه ۱۶۵۶ ، ارتباط مردم با یگان حفاظت راه و شهرسازی پیرامون زمین خواری در استان اردبیل

اردبیل - راه و شهرسازی 01 همزمان با سراسرکشور آیین رونمایی از سامانه ۱۶۵۶ ؛ ارتباط مردم با یگان حفاظت راه وشهرسازی پیرامون زمین خواری و پرده برداری از طرح های اطلاع رسانی عمومی بصورت ویدئو کنفرانس در استان اردبیل برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل ، همزمان با سراسرکشور ، آیین رونمایی از سامانه ۱۶۵۶ ؛ ارتباط مردم با یگان حفاظت راه و شهرسازی پیرامون زمین خواری و پرده پرداری از طرح های اطلاع رسانی عمومی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور ، معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی اردبیل و کلیه فرماندهان یگان حفاظت مراکز استان ها بصورت پایلوت در استان اردبیل برگزار شد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این آیین از هموطنان خواست تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

وی افزود: ارتباط مردمی پرسنل یگان حفاظت از طریق شماره ۱۶۵۶ تضمین تسریع و کاهش مضاعف زمین خواری در کشور خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهمترین وظیفه یگان حفاظت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دو سویه مردم و یگان حفاظت بتوانیم دست زمین خواران را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.

وی همچنین از رونمایی لباس فرم متحدالشکل پرسنل یگان حفاظت در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد لباس فرم، مقرر شده تا پرسنل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم به عنوان ضابط قضایی شناخته شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: با توجه به اینکه ایام نوروز زمانی است که زمین خواران و متصرفین از فرصت استفاده می کنند و معمولا در این روزها تصرف اراضی دولتی به حداکثر می رسد، به تمامی فرماندهان یگان حفاظت در استان ها ابلاغ کرده ایم تا در این ایام حفاظت از زمین های دولتی را به حداکثر برسانند.

سرهنگ فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این آیین با تقدیر از تلاش های اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل مبنی بر طراحی و چاپ طرح های اطلاع رسانی عمومی سامانه ۱۶۵۶ اظهار داشت:  با توجه به حساسیت حفاظت از اراضی بیت المال و بهره گیری به موقع و مناسب از ظرفیت های مشارکت اجتماعی یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل همزمان با رونمایی سامانه ارتباط مردمی۱۶۵۶ اقدام به پرده برداری از طرح های اطلاع رسانی عمومی با بیش از۲۰ هزار انواع تراکت اطلاع رسانی ، بنر ، پوستر و تابلو جهت اطلاع رسانی و توزیع گسترده درسطح استان اردبیل نموده است.

گفتنی است در این آیین پس از پرده برداری از طرح های اطلاع رسانی عمومی بصورت ویدئو کنفرانس در استان اردبیل که توسط یگان حفاظت استان اردبیل تهیه شده بود معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید نمودند از طرح های ابتکاری تهیه شده در استان اردبیل در خصوص اطلاع رسانی عمومی سامانه بعنوان پایلوت در سایر استان‌ها نیز اطلاع رسانی های مناسب در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و مورد پیگیری قراردهند .