شناسهٔ خبر: 79206 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

آغاز بارش‌ها در نقاط مختلف کشور از امروز/ ورورد سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه/ پیش بینی شرایط جوی پایدار برای تهران

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز بارش ها در استان های غربی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و با بیان این که امروز بارش‌های قابل توجهی را در بسیاری از استان‌ها خواهیم داشت، افزود: امروز استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمر شاهد بارش باران خواهند بود.

او افزود: همچنین در شمال استان فارس، استان خوزستان و زنجان هم بارش‌هایی خواهیم داشت. امروز و فردا بارش ها در جنوب غرب به شدت ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان کهکیلویه و بویراحمر، چهار محال بختیاری و لرستان بیشترین بارش ها را خواهند داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا نیز شمال استان خوزستان بارش قابل توجهی دارد.همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و غرب استان اصفهان شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از استان کرمان نیز بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به این که روز دوشنبه نیز بارش‌های خفیفی را در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم داشت، تصریح کرد: همچنین در این روز شاهد بارش های پراکنده در شمال غرب کشور خواهیم بود. از روز چهارشنبه نیز سامانه جدیدی وارد کشور می شود.

او درباره دمای هوای تهران نیز توضیح داد: بیشینه دمای هوای تهران روز گذشته 21 درجه و کمینه دمای هوا صبح امروز 16 درجه بالای صفر بوده است و برای فردا انتظار کاهش دما را داریم اما در مجموع طی روزهای آینده تغییرات قابل ملاحظه ای برای هوای تهران پیش بینی نمی شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: بجنورد با 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.