شناسهٔ خبر: 79256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

تخصیص ۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگان حمل کالاهای اساسی

صادرات پایانه های مرزی.jpg مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تخصیص ۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگان حمل کالای های اساسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامحسین دغاغله پیش از ظهر امروز دوشنبه در جریان بازدید از اسکله بندر امام خمینی(ره) و پایانه بار این بندر در جمه خبرنگاران اظهار کرد:  با توجه به ورود مقدار قابل توجهی کالای اساسی به کشور، تصمیمات مهمی در خصوص حمل این کالاها گرفته شده است.

وی افزود: نوروز امسال هیچگونه محدودیت تردد برای حمل کالاهای اساسی در کشور نداریم و حمل این کالاها به صورت شبانه روز انجام می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: ۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگانی که کالاهای اساسی را از مبدأ و مقصد ۵ بندر امام خمینی(ره)، شهید رجایی، امیرآباد، چابهار و انزلی حمل می کنند، تخصیص داده می شود.

دغاغله از تخصیص سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی به این ناوگان برای جابجایی کالاهای اساسی خبر داد و گفت:  براي پيشگيری از انتقال ویروس کرونا ضدعفونی کردن مستمر پایانه های حمل بار در دستور کار قرار دارد تا کالاهای اساسی  با همکاری دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده ای به موقع مراکز انبار و مصرف در سراسر کشور برسانیم.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با استناد به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت، برخی اقدامات در دستور کار است که از جمله آن می توان به متوقف کردن ثبت اثر انگشت در کلیه مراحل دریافت بار، محدود کردن بارهای ورودی با سالن اعلام بار، ایجاد فاصله بین محل قرار گرفتن رانندگان، انجام مستمر اعلام بار از صبح تا ساعت ۲۴ به منظور کاهش تجمع رانندگان، پرداخت وجه بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل از طریق کارتخوان، ضدعفونی کردن پایانه ها، استفاده از تب سنج در ورودی پایانه و  نصب بنر ،توزیع بروشور ها و فیلم های آموزشی حاوی توصیه های بهداشتی و نظافت فردی در محل های تجمع رانندگان و مکان های مناسب اشاره کرد.