شناسهٔ خبر: 79420 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

پیش بینی سیلاب در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های شرقی کشور/ کاهش دما در اغلب مناطق کشور طی ۲ روز آتی/احتمال خسارات به محصولات کشاورزی/ پیش بینی بارش های خطرناک برای خراسانی ها

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که در ۲۴ ساعت آینده احتمال سیلاب در استان‌های نیمه شرقی و شمالی کشور وجود دارد از کاهش دما در غالب مناطق کشور خبر داد و گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای خسارات احتمالی کشاورزی انجام شود.

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را در سراسر کشور اعلام کرد.

ضیاییان گفت: در ۲۴ ساعت آینده بارش های شدید و سیل آسایی را در برخی از نقاط کشور داریم که این بارش ها بیشتر در مناطق نیمه شرقی است. همچنین، در ۲۴ ساعت آینده، بارش‌های حجیم را برای شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی و غرب خراسان شمالی و در گلستان و مازندران شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با تاکید بر اینکه بارش های خطرناک برای خراسان ها پیش بینی شده است، افزود: برای فردا پنجم فرودین، بارش ها فقط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی و گلستان خواهد بود و سایر مناطق کشور فردا بارش نخواهند داشت. در روز چهارشنبه نیز شاهد بارش های پراکنده و خفیف در استان های خراسان رضوی، کرمانشاه و کردستان خواهیم بود.

ضیاییان تاکید کرد: بارش های امروز ۴ فروردین به واسطه رگباری بودن خطر سیلاب دارد و تمهیدات لازم باید اندیشیده شود. اگرچه تاکنون اتفاقی نیفتاده است اما باید احتیاط لازم در استان های دارای بارش فراوان انجام شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص دما در مناطق مختلف کشور، اعلام کرد: در طی دو روز آینده شاهد کاهش دما در اغلب نقاط کشور هستیم. بنابراین باید تمهیداتی برای خسارات احتمالی کشاورزی وجود داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد: طی ۲۴ گذشته شهر تهران حداقل دمای مثبت ۳ و حداکثر دمای مثبت ۱۵ درجه سانتیگراد را داشته است. سردترین دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد با ۴ درجه زیر صفر و گرم ترین مرکز استان بندرعباس با دمای مثبت ۲۵ درجه سانیتگراد گزارش شده است.