شناسهٔ خبر: 79434 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر:

تمام راه‌های بوشهر باز است/ ریزش برداری همچنان ادامه دارد / انجام ۵۰ عملیات ریزش برداری در ۴۸ ساعت/ بارش ۱۰۰ میلیمتر باران در ۴۰ دقیقه‌

سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از باز بودن تمام راه‌های مواصلاتی این استان خبر داد.

سید حمیدرضا علم در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این که تمام راه‌های استان بوشهر باز است، در این باره توضیح داد: شدت بارندگی‌ها طی ۲ روز گذشته در این استان بسیار زیاد بود و طی ۴۰ دقیقه ۱۰۰ میلی متر باران بارید.
وی افزود: در نتیجه این بارش‌ها در مسیرهای جم_سیراف و  عسلویه به کنگان سرریز رودخانه‌های فصلی را داشتیم.  
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با تاکید بر باز بودن راه‌های این استان گفت: در شهر دیر سیلاب وارد شهر شده اما در جاده‌ها مشکلی وجود ندارد و تردد به شکل روان انجام می شود.
وی افزود: قبل از ‌بارش‌ها با اعلام ستاد فرماندهی بحران راهداری زمستانه و نیز بعد از هشدارهای سازمان هواشناسی ا‌کیپ‌هایی را در مناطق کوهستانی مستقر کردیم تا در صورت بروز مشکل سریعا اقدام کنند. 
علم با اشاره به این که به دلیل ادامه دار بودن بارش‌ها ریزش کوه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: در جنوب و مرکز استان بوشهر و در محورهای کوهستانی مانند مسیر جم_سیراف و عسلویه _کنگان اکیپ‌ها مستقر شده اند و به محض ریزش، عملیات ریزش برداری شروع می شود و اجازه نمی دهیم جاده بسته شود.
او ادامه داد: در جریان ریزش برداری سنگی به وزن ۵۰ تن وجود داشت که با استفاده از دو دستگاه لودر موفق شدیم آن را به کنار جاده منتقل کنیم.
وی افزود: در این مدت حدود ۵۰ عملیات ریزش برداری انجام شد و الان هم که ۴۸ ساعت از بارندگی می گذرد، باز هم ریزش داریم و همچنان ریزش برداری ادامه دارد.