شناسهٔ خبر: 79446 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه بارش‌های امروز در نیمه شرقی کشور/ پیش بینی بارش‌های نقطه ای و محلی در برخی استان‌ها برای فردا و پس فردا/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر روز جمعه/ بیشترین حجم بارش‌ها در مشهد و بیرجند طی ۲۴ ساعت گذشته

صادق ضیاییان به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش‌ها تا عصر امروز در نیمه شرقی کشور ادامه می یابد و پیش بینی می شود فردا نیز اکثر استان‌ها بارش‌های نقطه ای را شاهد باشند.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مشهد با ۵۰ میلی متر بارش،بیشترین حجم بارش‌ها را به خود اختصاص داده است و بیرجند نیز با ۲۱ میلی متر بارش، رتبه دوم را دارد.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز بارش‌ها در شمال شرق کشور تا بعد از ظهر ادامه دارد و از بعدازظهر به بعد سامانه بارشی از کشور خارج می شود.
وی با بیان این که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های نقطه ای و رگباری را در برخی استان‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: فردا استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، شمال ایلام، نیمه شمالی فارس، شمال اصفهان، بخش‌هایی از کرمان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، خراسان رضوی و ارتفاعات استان البرز و تهران بارش‌های نقطه‌ای و پراکنده خواهند داشت.
وی افزود: برای روز پنجشنبه نیز جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، نیمه شرقی فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات تهران و البرز شاهد بارش‌های محلی و نقطه ای خواهند بود.
او با اشاره به این که سامانه بارشی فراگیر دیگری از بعدازظهر جمعه وارد کشور می شود،تصریح کرد: این سامانه ابتدا غرب کشور را درگیر می کند و از روز شنبه، اکثر مناطق غربی کشور شاهد بارش باران خواهند بود.
ضیائیان ادامه داد: در روز یکشنبه نیز بسیاری از استان‌های کشور بارانی خواهند بود و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور نیز بارانی می شوند.
او در پاسخ به این که آیا بارش‌های آتی باعث ایجاد سیلاب می شود یا خیر، عنوان کرد: شدت بارش‌های سامانه جدید نسبت به بارش‌های این هفته کمتر است. پیش بینی می شود شدت بارش‌ها برای روز شنبه باشد.
وی افزود: روز شنبه انتظار می رود، بارش‌های حجیم در جنوب استان آذربایجان غربی ،کردستان ،کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان و شرق ایلام را شاهد باشیم.
  ا‌و با اشاره به دمای هوای تهران گفت: کمینه دمای هوای تهران امروز صبح ۵ درجه و بیشینه دما نیز روز گذشته ۱۲ درجه بالای صفر بوده است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان‌ها را این گونه برشمرد و گفت: همدان با دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۲۵درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.