شناسهٔ خبر: 79451 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سمنان:

ترمينال فرودگاه سمنان امسال افتتاح می شود

فرودگاه سمنان مدير فرودگاه سمنان مهمترين توفيق اين فرودگاه در سال ۹۸ را تحقق انتظار طولانی اهالی اين شهرستان و برقراری پرواز سمنان- مشهد عنوان کرد و گفت: ترمينال فرودگاه سمنان به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع امسال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شجاعی با با بیان این مطلب عنوان کرد: پرواز مسافری مسیر سمنان- مشهد پس از سال ها انتظار اهالی استان روزهای سه شنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود. این پرواز، نخستین پرواز فرودگاه است که با استقبال خوب مسافران همراه بوده و تلاش زیادی برای تامین امکانات رفاهی کامل در این فرودگاه انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به همجواری سمنان با ۸ استان دیگر و فراهم بودن شرایط جوی آفتابی (۳۰۰ روز در سال) امکانات کافی برای برقراری پروازهای آموزشی و برپایی کلاس‌های تعمیر و نگهداری هواپیما در این فرودگاه فراهم است. همچنین فرودگاه سمنان به دلیل همجواری با پایتخت می تواند معین فرودگاه مهرآباد باشد.

مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به اینکه این فرودگاه در مدت ۴ سال، زودتر از موعد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید، گفت: سال ۹۹ شاهد افتتاح ترمینال فرودگاه با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و مساحت ۲۲۰۰ مترمربع خواهیم بود. اجرای این پروژه اردیبهشت ۹۷ شروع شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وی یکی از اولویت‌های برنامه ای مدیریت فرودگاه سمنان در سال آتی را افزایش پروازها در مسیرهای مختلف عنوان کرد و افزود: اکنون دو پرواز در هفته در مسیر مشهد – سمنان داریم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده و در نظر داریم از طریق رایزنی با شرکت های هواپیمایی مختلف مسیرهای پروازی جدید را در فرودگاه راه اندازی کنیم.