شناسهٔ خبر: 79457 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری هرمزگان خبر داد

آسیب‌دیدن ۱۳۸ محور مواصلاتی استان هرمزگان در سیل چهارم فروردین‌ماه/ بازگشایی ۳۵ محور توسط راهداران/ خسارت زیادی به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی وارد نشده است

عابديني مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان هرمزگان از آسیب‌دیدن ۱۳۸ محور مواصلاتی در سیل چهارم فروردین‌ماه در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ محور توسط راهداران بازگشایی شده ‌ است.

یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خسارت ۷۳۴ میلیارد ریالی به راه‌های این استان در سیل چهارم فروردین‌ماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: بیشترین خسارت‌ به راه‌های روستایی در شهرستان‌های، بشاگرد، سیریک، جاسک، میناب، رودان و بندرعباس وارد شده است.

او، طول راه‌های آسیب‌دیده در این استان را دو هزار و ۶۷۵ کیلومتر اعلام کرد و با اشاره به این‌که در طول این بارندگی‌ها در مجموع ۱۳۸ محور مواصلاتی و ۱۸۹ دستگاه ابنیه فنی، آسیب‌دیده است، افزود: اداره‌کل راهداری استان هرمزگان با استفاده از ۹۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، تاکنون ۸۶  عملیات ریزش‌برداری و پاکسازی مقطعی انجام داده و در این مدت ۳۵ محور به همت ۱۵۲ نفر از نیروهای این اداره‌کل، بازگشایی شده است.

عابدینی با بیان این‌که با باز شدن دریچه سد "شمیل" راه ارتباطی روستاهای "دلبودنی"، "کدوکار"، "گزریز"، "زرتی" و "خرگی" با روستاهای همجوار مسدود شده است، طغیان رودخانه "جگین" را موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستا به‌ویژه در بخش "گافر پارامون" اعلام و عنوان کرد: علی‌رغم این‌که هنوز آب رودخانه فروکش نکرده و مانع تسریع در بازگشایی محورها شده است اما همکاران و راهداران پرتلاش شهرستان بشاگرد در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین طغیان رودخانه "شریفی" موجب قطع ارتباط محور جاسک_ بشاگرد شد که این محور و همچنین فرعی اول در کیلومتر ۶۳ محور جاسک و بعد از پل "گابریک" بازگشایی شده‌اند.

او همچنین از بازگشایی آب‌نمای کیلومتر ۵۵ محور "جاسک-سیریک" و راه‌های روستایی "گزان"، "بزین"، "گوشکی"، "قلمویی" و "پگو" با همت راهداران خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی محورهای شهرستان سیریک باز و تردد در آن‌ها به‌ شکل عادی در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در این بارندگی، خسارت زیادی به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی وارد نشده است و فقط قسمت هایی  از راه نیاز به مرمت  دارد که در دستور کار قرار دارد و در اسرع وقت توسط راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی، این موارد ترمیم خواهد شد.

به گفته عابدینی، استان هرمزگان دارای ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۷۱۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۷۲۶ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۹۴۷ کیلومتر راه خاکی روستایی است.