شناسهٔ خبر: 79468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش چشمگیر جابجایی مسافر با ناوگان عمومی در نیمه اول تعطیلات نوروزی سال ۹۹

ناوگان مسافری .jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از کاهش چشمگیر جابجایی مسافر با ناوگان عمومی در نیمه اول تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، غلامرضا طحان گفت: از ابتدای طرح نوروزی سال ۱۳۹۹ تا پایان تعطیلات نیمه اول ( ۴ فروردین )، ۱۱۶ سفر با ناوگان عمومی از مبدا شهرستانهای استان انجام شده که  این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است.  

ایشان در ادامه افزود: تعداد مسافر جابجا شده در این مدت ۹۱۶ نفر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد کاهش دارد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصريح كرد: با توجه به تبلیغات گسترده مبنی بر عدم انجام سفر از سوی مردم در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، خوشبختانه در بخش ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری جاده‌ای، تقاضا به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده رعایت موارد بهداشتی در ترمینالهای مسافری گفت: علاوه بر این موارد ضدعفونی ناوگان مسافری و شرکت های حمل و نقل مسافر بصورت روزانه و مداوم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط انجام می گیرد.

شایان ذکر است بيش از ۸۰۰ دستگاه  ناوگان عمومي و ۴۰ شركت حمل و نقل مسافر در استان سمنان در حوزه حمل ونقل جاده ای مسافر فعالیت می کنند.