شناسهٔ خبر: 79551 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های کرمان خبر داد

آغاز ساخت ترمينال جديد فرودگاه کرمان در سال ۹۹

فرودگاه کرمان مديرکل فرودگاه‌های کرمان از برنامه ريزی برای تکميل مطالعات ترمينال جديد فرودگاه کرمان و برگزاری مناقصه آغاز عمليات اجرايی اين طرح در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی قاسم زاده با اعلام این خبر عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه های اداره کل فرودگاه‌های کرمان در سال ۹۹ می توان به تکمیل باند جدید و تجهیز و نصب سیستم روشنایی باند جدید فرودگاه کرمان، نصب ILS باند جدید فرودگاه کرمان، راه اندازی دستگاه DVOR/DME فرودگاه کرمان و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه‌های بم و سیرجان اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان افزود: در این راستا همچنین می توان از برنامه هایی از جمله افتتاح طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه کرمان، تکمیل مطالعات و برگزاری مناقصه ساخت ترمینال جدید فرودگاه کرمان، احداث دیوار حفاظتی فرودگاه جیرفت، تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بم و نیز دیوارکشی اراضی فرودگاه های سیرجان و رفسنجان که در خارج از محوطه فرودگاه هستند، نام برد.

وی در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کرمان طی سال ۹۸ نیز گفت: در این راستا می توان به ادامه تکمیل باند جدید فرودگاه کرمان اشاره کرد که تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت کرده است. همچنین توسعه و بهسازی ترمینال داخلی این فرودگاه در حال انجام است.

قاسم زاده عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۸، می توان به تکمیل مطالعات توسعه و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه‌های بم و سیرجان، نصب و راه اندازی سیستم روشنایی عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، ایمن سازی و استریپ سازی فرودگاه سیرجان، بهسازی فرودگاه های اقماری استان، بهسازی فرودگاه کرمان و تعویض CCR های فرودگاه کرمان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وی همچنین از انجام اقداماتی از جمله تهیه کابل روشنایی باند جدید فرودگاه کرمان، تعویض و ارتقای فرستنده‌های RCAG فرودگاه های بم، سیرجان و راور، تعویض و ارتقای فرستنده های فرودگاه های کرمان و جیرفت، انجام مطالعات طراحی ترمینال جدید فرودگاه کرمان، افزایش پرواز در فرودگاه‌های استان کرمان و نیز مطالعه و طراحی محوطه سازی فرودگاه کرمان خبر داد.