شناسهٔ خبر: 79622 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

اختصاص ۸۷ هزار میلیاردتومان به منابع طرح‌های عمرانی/افتتاح ۱۴۰۰ کیلومتر ریل و ۱۴۵۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه جدید در سال‌جاری

محمد باقر نوبخت رییس ستاد راهبری و برنامه ریزی جهش تولید، گفت: در سال جدید ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا پایان ماه آینده این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت رییس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید در حاشیه پنجمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: در این جلسه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق جهش تولید مطرح شد. بر این اساس هشت محور شامل برنامه‌هایی از جمله در حوزه ریل، مسکن و غیره با تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ارائه شد.

وی افزود: بر مبنای این برنامه‌ها هزار و ۴۰۰ کیلومتر ریل جدید می توان افتتاح کرد و همچنین برنامه‌ای برای دو بانده و یا تکمیل هزار کیلومتر خط‌آهن مطرح شده است. از سوی دیگر برنامه ریزی برای افتتاح ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

نوبخت گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا یک کمیته مشترک مجموعه پیشنهادهای مطرح شده را بررسی و در جلسات آتی گزارش نهایی را به ستاد ارائه کند.

وی ادامه داد: اولویت بندی طرح‌های وزارت راه و همچنین بررسی و اولویت بندی برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های وزارت خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: در سال جدید ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا پایان ماه آینده این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.