شناسهٔ خبر: 79690 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد

رشد ۳۳۰ درصدی حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته/ حمل ۲۳۰۰۰۰ تن کالای اساسی در ۱۳ روز نخست سال ۹۹/ ۶۰ درصد کالاهای اساسی کشور از بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود/ بارگیری ۱۰۰۰۰ کامیون در دو هفته گذشته به مقصد سایر استان‌ها

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از رشد ۳۳۰ درصدی حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در دو هفته ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به برخی از چالش‌های مهم امسال در بخش بار اشاره کرد و با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا در کشور گفت: این مساله، شرایط را نسبت‌به گذشته متفاوت کرده بود و از طرفی از ابتدای امسال، کالای زیادی به بندر امام خمینی(ره) وارد شد که حمل سریع آن، نیازمند انجام یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم بود.

او افزود: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، خوشبختانه شرایط خوبی را به‌ویژه در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) فراهم کردیم؛ به‌طوری که روزانه سه تا چهار مرتبه اقدامات مرتبط با گندزدایی بخش‌های مختلف پایانه و سطوحی که رانندگان با آن در تماس هستند را انجام می‌دهیم و درمانگاه پایانه را نیز قبل از پایان سال ۹۸ بهره‌برداری و آمبولانس، پزشک و تکنسین را در آن مستقر کردیم تا خدمات بهداشتی و درمانی را به رانندگان ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به احتمال بالای انتقال ویروس در محیط‌های بسته، بخش مربوط به اعلان بار را از سالن‎‌ها خارج و آن را در محوطه پایانه دایر کردیم و شرایطی فراهم آوردیم تا رانندگان، فاصله لازم را از یکدیگر داشته باشند. همینطور در ورودی پایانه بار بندر امام خمینی(ره)، ضمن انجام تب‌سنجی، بسته‌های بهداشتی، شامل، دستکش، دستمال، ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را به هنگام ورود رانندگان به آن‌ها تحویل می‌دهیم تا با دغدغه کمتری نسبت‌به حمل بار اقدام کنند.

بهرامی‌نیا با اشاره به این‌که، سال گذشته در مجموع حدود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل شد، به تشریح عملکرد بخش بار این استان در دو هفته ابتدایی سال جاری پرداخت و گفت: خوشبختانه علی‌رغم وجود مشکلات و شرایط فعلی، در دو هفته نخست امسال ۲۳۰ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده که حاکی از رشد ۳۳۰ درصدی نسبت‌به مدت مشابه است.

او با اشاره به این‌که بیش از ۱۰ هزار کامیون در دو هفته نخست امسال از بندر امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی را حمل کرده‌اند، افزود: خوشبختانه شرایط کنونی شرایط مناسبی است و ناوگان به اندازه کافی در بندر مستقر است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، محموله کشتی‌های حامل کالای اساسی که قرار است تا پایان ماه جاری برای تخلیه وارد این بندر شوند نیز به موقع به استان‌های مختلف حمل خواهد شد.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: با توجه به این‌که بندر امام خمینی(ره)، بندری فله‌بر است، بیش از ۶۰ درصد کالای اساسی مورد نیاز کشور از این بندر وارد می‌شود.

او با تسلیت درگذشت یکی از رانندگان بخش بار در روزهای گذشته، گفت: رانندگانی که این روزها در جاده‌های کشور مشغول حمل بار و کالاهای اساسی هستند، سربازان جبهه اقتصادی کشور هستند که با از خودگذشتگی و علی‌رغم تعطیلی بیشتر صنوف و مشاغل موجود در کشور، همچنان در حال فعالیت هستند و  ضروری است که شرایطی ایمن و مناسب برای فعالیت آنان در کشور فراهم کنیم.