شناسهٔ خبر: 79698 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد

خروج روزانه ۵۰ واگن و ۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام(ره)/ تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر

بندر امام مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بهره گیری از توان تجهیزاتی پیشرفته در تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)،گفت: ناوگان جاده ای و ریلی برای تسریع در خروج کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تقویت و افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد حجارزاده؛ مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از بندر امام خمینی( ره) درباره وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، تصریح کرد:  برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) و هم افزایی های بین بخشی ، روزانه ۵۰ واگن و نزدیک به ۳۰ هزار تن در بخش جاده ای از بندر امام خمینی(ره) خارج می شود.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله گندم، افزود: بندر امام خمینی(ره) با توجه به برخورداری از اسکله های مناسب، تجهیزات پرقدرت و انبارهای با قابلیت نگهداری حجم بالای کالاهای اساسی  از جمله بنادر سرآمد شناخته شده است.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در بخش ناوگان ریلی و جاده ای برای جابجایی کالاها مشکلی نداشته ایم، تصریح کرد: کالاهای اساسی به شکل مطلوبی در هر دو بخش جاده ای و ریلی در حال خروج  است.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ هماهنگی لازم  بین دستگاه های ذیربط و حوزه های فرابخشی از جمله گمرک، قرنطینه و ... که در جلسات مستمر و مداوم انجام می شود، مشکلات بر سر راه خروج کالاهای اساسی از مبدأ بنادر به سایر نقاط کشور پیگیری و مرتفع می شود.

حجار زاده همچنین برنامه‌ریزی مدون در ستاد، بهره گیری پایانه های تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و همکاری بین بخشی دستگاه های ذیربط در زنجیره تأمین کالای اساسی را از جمله عللی برشمرد که موجب مطلوب شدن روند تخلیه و خروج کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) شده است.

ارتقای توان عملیاتی بدون وقفه

عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در نشست هم‌اندیشی مدیران‌کل  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه آهن جنوب و بنادر و دریانوردی خوزستان، گفت: ایجاد جبهه‌های جدید بارگیری ریلی و جاده‌ای به منظور بهره‌گیری بهینه از امکانات و تاسیسات بندری، ناوگان جاده‌ای  و ریلی و همچنین هم‌افزایی بیشتر توان مدیریتی برای تسریع در روند خروج کالا از جمله اهم تصمیماتی بود که  اتخاذ شد.

وی با اشاره به تخلیه نزدیک به ٣٠٠ هزار تن کالای اساسی در روزهای نخست سال جاری، بیان داشت: نیروهای عملیاتی این مجتمع بندری با  بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری و ارتقای توان عملیاتی بدون وقفه، شناورهای ورودی حامل کالاهای اساسی را در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هریک از دستگاه‌های اجرایی دخیل در زنجیره‌ تامین کالا متعهد شدند تمام امکانات لازم برای تسریع در روند خروج کالای اساسی را به کار گیرند.

 

گفتنی است؛ به دنبال ورود تعداد قابل ملاحظه‌ای از کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بنادر کشور و لزوم خروج هر چه سریع‌تر این کالاها جهت عرضه در بازار مصرف، آخرین وضعیت تخلیه، انبارش و خروج کالاهای اساسی در بازدید میدانی شماری از مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و مدیرکل راه‌آهن جنوب بررسی شد و گلوگاه‌ها و مشکلات مختلف در بخش های تجهیزاتی، ناوگان حمل و فرآیندهای خروج مورد  بحث و بررسی کارشتاسی قرار گرفت.