شناسهٔ خبر: 79771 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش باران و تگرگ امروز در برخی استان‌های نیمه‌شمالی و غربی/ نوار شمالی از فردا تا پنجشنبه ۶ تا ۱۲ درجه سرد می‌شود/ کاهش محسوس دما در تهران

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش تگرگ در برخی مناطق نیمه شمالی و غربی کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای نیمه‌‌شمالی و استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ و بر روی ارتفاعات نوار شمالی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: فردا نیز در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق، بارش‌ها تداوم می‌یابد؛ روز پنجشنبه نیز برای مناطق غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های شمال‌غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: فردا (چهارشنبه) نوار شمالی کشور با وزش باد شدید، سردتر خواهد شد و نفوذ توده هوای سرد تا روز پنجشنبه در این مناطق ادامه خواهد داشت که این شرایط می‌تواند منجر به افت دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در نوار شمالی شود.

او گفت: دریای خزر، تا ظهر فردا مواج و طوفانی است و در روزهای جمعه و شنبه به جز مناطق جنوب و شرق در سایر مناطق کشور بارش باران تداوم پیدا می‌کند.

نقشینه با اشاره به کاهش محسوس دما در استان‌های اردبیل و خراسان شمالی، افزود: هواشناسی کشاورزی، توصیه می‌کند برای جلوگیری از سرمازدگی شکوفه‌ها از بخاری‌های باغی استفاده شود. تخلیه سیستم‌های آبیاری و ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان نیز از دیگر توصیه‌های هواشناسی کشاورزی به کشاورزان و باغداران در این استان‌ها است.

او با اشاره به این‌که برای استان اردبیل، کولاک برف و کاهش دید در گردنه‌های کوهستانی به وجود می‌آید، گفت: تهران نیز تا روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در حدود هفت تا ۱۲ درجه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی، عنوان کرد: بیشنیه دمای مهرآباد برای امروز ۱۵ و در شمیرانات به ۱۴ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز به ترتیب در این دو نقطه به ۱۱ و ۱۰ درجه خواهید رسید.