شناسهٔ خبر: 79780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه یک کشوری استان اردبیـل در کاهش تصادفات برون شهری

54.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماه سال گذشته استان اردبیـل با کاهش ۱۹.۵ درصدی متوفیات تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهــرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی افزود: پس از اردبیل استان های قم و کردستان با کاهش ۱۳ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.

 دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با قدردانی از تلاش های همه دستگاه های حاضر در این کمیسیون و فعالان رسانه ای تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز استان اردبیل با کاهش۱۱درصدی در رتبه ۴ کشوری قرار گرفت.

عضو شورای اداری استان اردبیل ایمن سازی محورها،اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: از ۲۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محورها ۱۱ مورد حذف و اصلاح شده و عملیات اصلاح ۸ نقطه دیگر نیز درحال اجراست.

 رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل مجهز بودن ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل به سیستم روشنایی را یادآور شد و از فعالیت ۶۴ سامانه تردد شمار ،۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.