شناسهٔ خبر: 79901 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادرخبر داد

تنظیم سند جامع نیروی انسانی/ تصویب و ابلاغ ساختار و تشکیلات تفصیلی ستاد مرکزی سازمان بنادر/ درخواست مجوز استخدام ۶۲۳ نفر در سازمان بنادر تا پایان برنامه ششم توسعه

سیدعلائی عضو هیأت عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی از نهایی شدن سند جامع نیروی انسانی و تصویب تشکیلات تفصیلی ستاد مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدسعید سیدعلائی با بیان این مطلب، منابع انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر سازمان دانست و گفت: علاوه بر الزامات قانونی مبنی بر تهیه سند جامع نیروی انسانی، افزایش خروج نیروهای متخصص در سال های اخیر، سازمان را مکلف نمود تا نسبت به تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و تنظیم سند نیروی انسانی اقدام نماید.

 وی افزود: در همین راستا، سند مذکور در دو سطح راهبردی و عملیاتی و هشت بخش شامل تحلیل وضعیت موجود، مقایسه بین عرضه و تقاضای نیروی انسانی، تهیه تراز نیرو و ... تنظیم شده است.

 درخواست مجوز استخدام ۶۲۳ نفر در سازمان بنادر تا پایان برنامه ششم توسعه

 به گفته معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، جدول تراز مربوطه با توجه به تعداد پستها، تعداد شاغلین و تعداد خروجی ها طی سه سال اخیر احصاء شد و نتیجه این بررسی ها بیانگر کمبودی به تعداد «۶۲۳» نفر در مشاغل تخصصی بود و لذا تقاضای این سازمان به امضاء مقام عالی وزارت راه جهت اخذ سهمیه استخدامی به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است.

وی افزود: بدیهی است سایر اقدامات تبعی پس از اخذ مجوز استخدامی صورت خواهد پذیرفت.

تصویب و ابلاغ تشکیلات تفصیلی ستاد مرکزی 

 سیدعلایی، اصلاح ساختار ستاد و بنادر تابعه را یکی از دستورکارهای جدی معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ذکر کرد و گفت: بازنگری و اصلاح تشکیلات با رویکرد حذف مشاغل تصدی گری و تقویت امور نظارتی، چابک سازی، کارآمدی و اثربخشی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه نمودار کلان ساختار ستاد مرکزی این سازمان در بهمن ماه و تشکیلات تفصیلی مربوطه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تصویب و ابلاغ شد، افزود: اصلاح ساختار و تشکیلات بنادر به طور همزمان نیز در دست بازنگری قرار دارد و مراتب جهت اخذ تأییدیه های لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است که با تحقق این مهم، ساختار بنادر کشور متناسب با وظایف و مأموریت های محوله بروزرسانی می شوند.

اجرای طرح شناسایی، ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی در سازمان بنادر

 معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی «اجرای طرح شناسایی، ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی» و ارتقاء نیروهای کارآمد را یکی دیگر از اقدامات این معاونت بر شمرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلایی افزود: پس از طرح و تصویب موضوع در کمیته سرمایه انسانی و شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان و طراحی پورتال WWW.PROMANC.PMO.IR، مراتب از طریق فراخون و اعلان عمومی، ارسال نامه، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس، تهیه استند و .... به اطلاع کلیه همکاران واجد شرایط و علاقمند به شرکت در طرح رسانیده شد و پس از پایش نهایی نسبت به معرفی افراد واجد شرایط حسب اولویت های مربوط به کانون ارزیابی در نظر گرفته شده (مرکز آموزش مدیریت دولتی) اقدامات لازم صورت پذیرفت و طرح مذکور در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.