شناسهٔ خبر: 79913 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

ظرفیت بالای شبکه راه روستایی برای تحقق جهش تولید/ ساخت ۶۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال در کشور/ توسعه شبکه ریلی با دو خطه شدن برخی از گلوگاه‌های مهم/ دستیابی به اهداف حوزه حمل و نقل در گرو تامین مالی پروژه‌های عمرانی

سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه مناسب شبکه راه روستایی در کشور گفت: ظرفیت بالای این شبکه می‌تواند به تحقق جهش تولید کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه و زیربنایی و طرح‌های ویژه به تشریح برخی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی برای تحقق شعار "جهش تولید" در حوزه حمل و نقل پرداخت و با اشاره به اینکه اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دو بخش زیرساخت و حمل و نقل متمرکز است، گفت: در حوزه زیرساخت خوشبختانه کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.

او افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد که ۱۲۰ هزار کیلومتر آن، شبکه گسترده راه روستایی است و این شبکه می‌تواند با حجم بالای نقل و انتقال محصولات کشاورزی و دامی به تحقق شعار سال کمک کند. همچنین شبکه راه‌های اصلی و ارتباطی ما با کشورهای همسایه شبکه بسیار خوبی است و ظرفیت حمل و نقلی بسیار خوبی را از نظر زیرساختی در کشور داریم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برنامه بسیار مهمی که با آگاهی رییس‌جمهور تدارک دیده شده و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز قول تامین اعتبار آن را داده‌ است، احداث حدود ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و افزون بر همین میزان، بزرگراه در کشور است.

او گفت: بخشی از گلوگاه‌های مهم ریلی که تک‌خطه بودن آن‌ها باعث کندی در جابجایی محموله‌های ریلی می‌شود، امسال دو خطه خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد و با توسعه این شبکه حجم بالایی به ظرفیت جابجایی بار در شبکه ریلی کشور اضافه خواهد شد.

میرشفیع با بیان اینکه امسال شاهد بهره‌برداری از دو هزار کیلومتر راه روستایی خواهیم بود، بیان کرد: با برنامه‌هایی که برای توسعه شبکه حمل و نقل در کشور اندیشیده شده است، حجم جابجایی بار و کالا از طریق این شبکه دو‌ تا سه برابر خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقلی در بخش‌های ریلی و جاده‌ای گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی امسال آمادگی بسیار خوبی برای پیشبرد امور حمل و نقل داریم و اگر در بخش تامین مالی پروژه‌های عمرانی حوزه حمل و نقل عملکرد مناسبی داشته باشیم قطعاً به اهدافمان در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد.