شناسهٔ خبر: 80002 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‌ شدید باران در غرب خراسان رضوی و خراسان جنوبی/ رگبار باران، فردا در مناطقی از جنوب و جنوب‌‌شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در غرب خراسان رضوی و خراسان جنوبی خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: امروز برای مناطقی از شمال‌‌شرق، شرق، جنوب‌‌شرق، شمال‌‌غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود. در مناطق مرتفع و سردسیر نوار شمالی نیز بارش‌ها به شکل برف رخ خواهد داد.

او افزود: شدت بارش‌های امروز مربوط به غرب خراسان رضوی و خراسان جنوبی می‌شود و با توجه به هشداری که روز گذشته سازمان هواشناسی صادر کرد، امروز در این مناطق با توجه به شدت بارش‌ها، آب‌‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی به‌‌خاطر وقوع بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش‌‌‌بینی شده است.

رفیعی عنوان کرد: فردا در مناطق جنوب کشور، تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج فارس و جزایر آن و استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است و بارش در مناطق مستعد به شکل تگرگ خواهد بود. روز پنجشنبه افزون بر این مناطق، در شرق و مرکز کشور نیز شاهد بارش باران خواهیم بود که بر شدت این بارش‌ها در این روز، افزوده خواهد شد.

او گفت: همچنین از اوخر وقت روز پنج‌شنبه، سامانه دیگری از سمت شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد که بارش‌ها گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود و روز جمعه با توجه به نفوذ بیشتر این سامانه بارشی، ادامه بارش‌ را در شمال‌غرب و غرب کشور خواهیم داشت و به‌تدریج بیشتر نیمه‌شمالی کشور تحت‌تاثیر این سامانه خواهد بود. روز شنبه نیز گستره این بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شرق و شمال‌شرق و بخش‌‌هایی از جنوب‌‌‌شرق کشور خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی خلیج فارس، مواج و طوفانی خواهند بود. آسمان تهران نیز امروز صاف تا نیمه ابری خواهد بود و گاهی رگبار باران رعد و برق و وزش باد را خواهد داشت.

او افزود: امروز حداکثر دمای تهران ۱۶ درجه بالای صفر خواهد بود و حداقل دما نیز به پنج درجه بالای صفر رسید. همچنین پیش‌بینی می‌‌شود، فردا نیز دمای شش درجه بالای صفر را در تهران داشته باشیم.