شناسهٔ خبر: 80005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

تخصیص زمین برای تولید ۴ هزار واحد مسکن ملی در سال ۹۸/ اتمام مسکن مهر قم در سال ۹۹

طلوعی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۹۸ ،تخصیص زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی در خصوص عملکرد معاونت بازآفرینی شهری و مسکن این اداره کل در سال ۱۳۹۸ و برنامه آن در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در سال گذشته ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن همزمان با سراسر کشور طی دو مرحله در استان قم انجام شد.

مسکن ملی قم وارد فاز اجرایی شده است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی در آبان و مرحله دوم در اسفند سال گذشته انجام شد که نتایج مرحله دوم تا پایان اردیبهشت سال جدید اعلام خواهد شد.

طلوعی تاکید کرد: امورات مربوط به متقاضیان پذیرفته شده بر عهده اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم نتایج اعتراضات متقاضیان رد شده در مرحله اول تا اواسط اردیبهشت ماه اعلام شود.

وی با بیان این که برای تولید چهار هزار واحد مسکونی در استان، تخصیص زمین انجام شده است، توضیح داد: طرح اقدام ملی وارد فاز اجرایی شده که بر این اساس ۲۸۶ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و مابقی آن در مرحله تهیه نقشه و پروانه ساخت است.

پرونده مسکن مهر استان در سال ۹۹ بسته می شود

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: کل تعهد مسکن مهر استان قم ۴۳۵۰۴ واحد مسکونی بوده است که به اتمام رسیده است و تعداد ۱۹۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی و قضایی می باشد.

طلوعی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸، تعداد ۶۸۶ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد و امیدواریم ۱۹۸ واحد باقی مانده هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود و شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان قم باشیم.

خدمات زیربنایی و روبنایی در پردیسان قم در دست انجام است

طلوعی با اشاره به این که شهرک پردیسان قم دچار کمبودهای زیرساختی و زیربنایی است، تاکید کرد: در حوزه های مربوط به این اداره کل اقدامات اساسی در سال گذشته انجام و در سال جدید هم برای پیشبرد توسعه شهرک پردیسان برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم عملیات تکمیلی بلوار امام علی (ع) پردیسان به طول ۲۱۰۰ متر، عملیات روسازی و جدول گذاری بخشی از معابر محله ۶ و بلوار ابوطالب، احداث مجتمع های تجاری در محلات مختلف و... از اقدامات این معاونت در سال گذشته بوده است.

ساماندهی محلات بافت فرسوده و ناکارآمد و احیای بافت تاریخی در دستور کار برنامه سال ۹۹

طلوعی گفت: ساماندهی محلات هدف از جمله بافت ناکارآمد و احیای بافت تاریخی شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در برنامه سال ۹۹ معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم قرار گرفته است.

وی به اقدامات اساسی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی محوطه بیت النور در میدان میر، ساماندهی محور امامزاده شاه حمزه تا پامنار، ساماندهی محور پامنار تا آب انبار درخت پیر در محله چهل اختران، ساماندهی محله باغ پنبه در سه فاز، ساماندهی گذر لبچال تا محور آذر، ساماندهی گذر لبچال تا بیت النور و ساماندهی لبچال تا خانه تاریخی شاکری از اقدامات این معاونت در محدوده بافت فرسوده شهر بوده است.

به گفته طلوعی احداث مدرسه احمدلو در محله قلعه کامکار، مجتمع درمانی امام علی النقی(ع) در محله شادقلی خان و احداث واحد آموزشی(دبیرستان) در محله شهرک فاطمیه از جمله فعالیت های این معاونت در محدوده سکونتگاه های غیررسمی در شهر قم بوده است.

وی گفت: احداث مدرسه شیخ آباد در محله شیخ آباد، احداث مدرسه ثامن الحجج(ع) در محله آذر، و احداث کلانتری شماره ۱۳ محله خاکفرج از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت در سال ۹۹ خواهد بود.

معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به معرفی ۲۵۰ نفر به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده در سال ۹۸ افزود: از تعداد ۴۰۰ سهمیه ابلاغی به استان قم تعداد ۲۵۰ نفر به بانک عامل معرفی شدند که در سال ۹۹ تعداد ۱۵۰ نفر باقی مانده برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.

انجام اقدامات مطالعاتی درکنار اقدامات عمرانی در محلات هدف

طلوعی با بیان این که توسعه، ساماندهی و بازآفرینی محلات هدف باید در دو بخش عمرانی و اجتماعی انجام شود، توضیح داد: راه اندازی دفاتر تسهیل گری، مهارت آموزی ساکنین محلات هدف، حمایت از پایان نامه های دانشجویی، تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و ترویجی با دانشگاه و... از اقدامات این معاونت در حوزه اجتماعی و مطالعاتی بوده است.