شناسهٔ خبر: 80006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه وشهرسازی:

واگذاری و انتقال مسکن ملی غیرممکن و ممنوع است / امکان مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی در طرح اقدام ملی فراهم شد

معاون مسکن راه وشهرسازی کردستان معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به غیرممکن بودن واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی ازامکان مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی از ظرفیت اجرای برنامه های بخش مسکن خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، عرفان مرادی گفت: پیروابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع بوده و براساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

مرادی خاطر نشان کرد: طبق اطلاعیه صادره وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی فاقد ارزش معاملاتی بوده و این ثبت نام به معنی عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی، فرد ثبت نام کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود وبه این ترتیب کد رهگیری و دیگر مدارک فاقد ارزش قانونی است و خرید و فروش آن فقط سبب از میان رفتن سرمایه خریدار می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: امتیاز این قبیل افراد نیز با توجه به ممنوعیت خرید و فروش آن باطل خواهد شد، در صورت خرید و فروش،  واگذاری و انتقال به غیر، تحت هر عنوان،  علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف،  امتیاز آنها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره مند نخواهند شد.

مرادی افزود: در بحث مسکن ملی لازم است به اطلاع مردم شریف استان برسانم در راستای تولید مسکن و کمک به اقشار نیازمند حمایت در این حوزه، با توجه به تمهیدات اندیشیده شده اداره کل راه و شهرسازی کردستان در نظر دارد از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه های بخش مسکن استفاده کرده و با ایجاد هم افزایی، ضمن کمک به رونق کسب و کار بخش خصوصی، برنامه های بخش مسکن را اجرایی کند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:  در راستای تحقق این امر مهم و در سالی که به نام جهش تولید مزین است کلیه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی دارای زمین در محدوده شهرها، مالکین واحدهای مسکونی نیمه تمام  و دارندگان واحدهای مسکونی تکمیل شده آماده فروش می توانند با ارائه اسناد و مدارک مربوط به ملک مورد نظر آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری در طرح اقدام ملی تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۰/۰۲/۹۹ به این معاونت اعلام کنند.

مرادی عنوان کرد: در اجرای این طرح ، وزارت راه و شهرسازی مشوقهای لازم را برای مشارکت کنندگان بخش خصوصی فراهم می کند.