شناسهٔ خبر: 80009 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی عنوان کرد

افزایش ۲ برابری ظرفیت پارک هواپیما / آغاز احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز در سال جاری

رامین آذری مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی گفت: سال گذشته توسعه اپرون فرودگاه تبریز در دستور کار قرار گرفت و با بهره‌برداری از آن ظرفیت پارک هواپیما در این فرودگاه ۲ برابر می شود.

رامین آذری، مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال گذشته توضیحاتی ارایه کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی فرودگاه تبریز در سال‌های گذشته، توسعه اپرون فرودگاه بود که خوشبختانه در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و با بهره برداری از آن ظرفیت پارک هوایپما در فرودگاه تبریز ۲ برابر می‌شود.

آذری در این باره افزود: عملیات توسعه بخش غربی این پروژه در سال ۹۸ به اتمام رسیده است و زمین قسمت شرقی پروژه در اوایل سه ماهه دوم سال ۹۸ به پیمانکار تحویل داده شد که این بخش نیز از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

او به بیان دیگر اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: اتمام پروژه توسعه ترمینال ۳ فرودگاه تبریز، برقراری مجدد پروازهای سهند، اتمام آشیانه شرکت هواپیمایی آتا که آماده افتتاح است، بهسازی باند ۳۰ چپ و بهسازی و زیباسازی ترانزیت داخلی از جمله فعالیت‌های انجام شده  در سال ۹۸ به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تهیه و نصب تسمه نقاله دوار تخت گالتی به طول ۳۴ متر، تهیه و نصب تسمه نقاله نواری خطی به طول ۵۸ متر،  انجام موفقیت آمیز حج تمتع و چندین پروژه کوچک و بزرگ فرودگاهی را می توان به موارد بالا افزود.

آغاز احداث ترمینال جدید در فرودگاه تبریز

آذری با بیان این که مهم‌ترین نیاز فرودگاه تبریز و درخواست مردم و مسولان استانی در حال حاضر آغاز عملیات احداث ترمینال ۲۲ هزار متر مربعی این فرودگاه است، تصریح کرد: به همین دلیل اولین اولویت ما در سال جدید آغاز عملیات اجرایی احداث این ترمینال خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این آغاز پروژه آبیاری قطره‌ای فرودگاه تبریز، اتمام عملیات توسعه اپرون شرقی، آغاز احداث موتورخانه ترمینال حج و نیز بهره برداری از تاکسیوی   از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری به شمار می‌رود.

به گفته مديرکل فرودگاه‌های استان آذربايجان شرقی سال گذشته یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۶۵ نفر از فرودگاه تبریز جا‌به‌جا شده‌اند و تعداد کل پروازهای این فرودگاه نیز ۱۱ هزار و ۸۱۸ پرواز بوده است. میزان بار جا به جا شده نیز ۱۳ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۰۹کیلوگرم بوده است.