شناسهٔ خبر: 80034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد

نقش مهم پروژه کنار گذر پاکدشت در تخلیه ترافیک شمال و جنوب استان در حوادث غیرمترقبه/ کاهش ۵۰ درصدی ترافیک مسیرهای جنوبی استان با تکمیل پروژه

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به همراه هیأتی از مسئولان شهرستانی و استانی از پروژه مهم کنار گذر پاکدشت بازدید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید از پروژه مه کنار گذر پاکدشت، اظهار داشت: این پروژه اهمیت خاصی به لحاظ کاهش ترافیک محور امام رضا (ع)، کاهش آلودگی هوا و مخاطرات زیست محیطی، قابلیت اتصال به محور قم- گرمسار، کمربندی سوم تهران و بزرگراه پارچین- بابایی دارد.

وی افزود: از دیگر مزایای خاص این پروژه این است که در صورت بروز هر گونه مشکل در استان های تهران و سمنان در زمان حوادث غیرمترقبه و طبیعی، این کمربندی امکان تخلیه ترافیک شمال و جنوب استان تهران را از طریق پاکدشت به خارج از شهر را در زمان حوادث فراهم می کند.

محبت خواه در ادامه گفت: کنار گذر در دست احداث پاکدشت ۱۳ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت اتمام پروژه، زمان سفر در حدود ۳۰ دقیقه کاهش خواهد داشت و ترافیک مسیرهای جنوبی استان را تا ۵۰ درصد تقلیل می دهد.

وی در این جلسه، ضمن بررسی نقشه ها و آخرین وضعیت پروژه و مذاکره با پیمانکار و مشاور پروژه مذکور با تأکید بر اجرای فازبندی عملیاتی در خصوص فعال نمودن پیمانکار در چند جبهه کاری و بهره برداری فاز به فاز به عنوان راهکار پیشنهادی گفت: درخصوص اقدام اساسی برای پروژه های حمل و نقل و همچنین برای تأمین اعتبار لازم بابت فعال شدن پروژه ها به صورت ویژه پی گیری انجام خواهد گرفت.