شناسهٔ خبر: 80040 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سمنان خبر داد

پرداخت ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آسیب دیدگان مخاطرات استان سمنان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده شهرستان جاسک مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ۷۷۵ میلیارد ریال شامل ۵۶۵ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری در سال ۹۸ این استان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علیرضا فلاحی عصر دوشنبه به رسانه ها، گفت: پنج هزار و ۲۲۷ تن سیمان رایگان نیز در سال گذشته به آسیب دیدگان ناشی از سیل و رانش استان سمنان پرداخت شد.

وی بیان کرد: تاکنون، ۱۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان به عنوان ستاد معین در کشور احداث شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ادامه داد: ۲ هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بر اثر سیل و رانش زمین دچار خسارت شد که از این تعداد یک هزار و ۸۸۴ واحد تعمیری و ۷۳۰ واحد دیگر مستلزم تخریب بود.

فلاحی تصریح کرد: تعمیرات تمام واحدهای تعمیری با پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به اتمام رسید و عملیات احداث واحدهای تخریبی در حال انجام است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وقوع حوادث نسبت به انجام  اعزام تیم کارشناسی برای  ارزیابی خسارت، ثبت خسارت‌ها در سامانه پایش بنیاد مسکن، پیگیری اسکان موقت، آواربرداری، تامین تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض اقدام می‌کند.