شناسهٔ خبر: 80067 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

احداث و تجهیز ۴ سایت unmanned در سواحل شرقی و غربی استان/ پوشش کامل رادیویی منطقه A۱ دریایی به طول ۳۴۰ کیلومتر در سواحل مکران

عباس آذرپیکان با آغاز مراحل اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان در اسفند سال ۹۸، این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در دست اجراست که پس از راه اندازی و بهره برداری در سال ۱۴۰۰ ، ارتباط رادیویی کلیه شناورها با مرکز جستجو و نجات بندر در منطقه A۱ دریایی استان در باند VHF برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون فنی و مهندسی این اداره کل با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان، در اسفند ماه سال گذشته (۹۸) آغاز شد گفت: این پروژه، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت آبهای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

عباس آذرپیکان گفت: این پروژه پس از احداث و تجهیز چهار سایت unmanned (بدون نفر) در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید برای ایستگاه مرکزی (MRCC) بندر شهید بهشتی، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، آذرپیکان افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این ایستگاه ها، منطقه A۱ دریایی سیستان و بلوچستان در طول ۳۴۰ کیلومتر، به طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت و امکان برقراری ارتباط بین کلیه شناورهای کوچک و بزرگ با مرکز جستجو و نجات بندر امکان پذیر خواهد شد.

 معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این طرح و سایر طرح های در دست اجرا ساحل نشینان، صیادان، لنج داران و دریانوردان از منافع این پروژه در جهت مدیریت و کاهش سوانح دریایی بهره مند خواهند شد.