شناسهٔ خبر: 80080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارنامه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سال ۹۸

افتتاح ۱۲۶ کیلومتر طرح بزرگراهی، راه اصلی و راه روستایی/ بهره برداری از ۳ هزار و ۱۵۵ واحد مسکن مهر/ تصویب طرح طراحی شهری اراضی لشگر ۶۴ ارومیه/ کسب رتبه نخست کشوری در ارزیابی عملکرد بخش فعالیت های تامین، نگهداشت حقوقی و واگذاری زمین

حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته با وجود محدودیت‌های مالی، ۲۸ کیلومتر و ۵۰۰ متر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، ۱۵ کیلومتر بزرگراه و ۱۸ کیلومتر راه اصلی در مجموع با اعتبار یک هزار و ۱۰۰میلیاردریال افتتاح شد.

سیدمحسن حمزه لو، مديركل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از اقدامات اين اداره‌کل در سال گذشته پرداخت و با اشاره به اینکه دستاوردهای کم نظیری در پیشبرد اهداف و اجرای پروژه های راه و شهرسازی حاصل شده، تصریح کرد: همت مضاعف در اتمام ۶۵ کیلومتر راه روستایی و آماده سازی برای آسفالت ۴۵ کیلومتر، اتمام مطالعات مسیر راههای اصلی و روستایی به طول ۳۲۲ کیلومتر و احداث ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح در طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور موجب شد این اداره کل در ارزیابی ساخت و توسعه راه ها و افتتاح پروژه ها، رتبه سوم کشوری را کسب کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ٢١۵ کیلومتر در قالب ٣٢ پروژه و با اعتبار افزون بر دو هزار و ۵٩٧ ميلياردريال در آذربایجان‌غربی در دست احداث است که اجرای این تعداد طرح راهسازی در ارتقای شاخص‌های توسعه استان و استانداردسازی زیرساخت‌های حمل ونقل منطقه نقش‌آفرین است.   

بهره برداری از ۳ هزار و ۱۵۵ واحد مسکن مهر

مديركل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در خصوص عملکرد حوزه مسکن و ساختمان اظهار کرد: در سال ۹۸،  علاوه بر بهره برداری از ۳ هزار و ۱۵۵ واحد مسکن مهر، آماده سازی و محوطه سازی سایت های مسکن مهر به ارزش ۸۰ میلیارد ریال  محقق شد و توانستیم  مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت مسکن مهر پیرانشهر را با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال احداث کنیم.

حمزه لو با بیان این که در سال گذشته پروژه های بازآفرینی پایدار شهری شامل احداث خانه محله، مراکز جامع سلامت و مدرسه در محلات هدف با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، ادامه داد: معابر محلات هدف به مساحت ۱۴۳ هزار مترمربع بهسازی و آسفالت شد.

وی، ثبت نام و پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۱۴ شهر به تعداد ۶ هزار و ۷۴۷ نفر را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

کسب رتبه نخست کشوری در ارزیابی عملکرد بخش فعالیت های تامین، نگهداشت حقوقی و واگذاری زمین

مديركل راه و شهرستازی آذربایجان غربی از فعاليت‌های حوزه املاك و حقوقی در سال گذشته به اخذ سند اراضی ملی و موات داخل محدوده حریم به مساحت ۲۰۰ هکتار اشاره كرد و افزود: اراضی مسکونی به خانواده معزز شهدا و اقشار ویژه به تعداد ۱۵۰ واحد و اراضی غیرمسکونی به مساحت ۲۵ هکتار واگذار شده است.
حمزه لو از شناسایی اراضی تصرفی به تعداد یک هزار و ۳۰ قطعه خبر داد و افزود: اراضی دولتی به ارزش یک هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

تصویب طرح طراحی شهری اراضی لشگر ۶۴ ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص فعاليت‌های حوزه معماری و شهرسازی گفت: طرح طراحی شهری اراضی لشگر ۶۴ ارومیه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مساحت ۷۴ هکتار با تلاش و پیگیری این حوزه به تصویب رسید و همچنین تصویب طرح تفصیلی یکپارچه شهر ارومیه برای افق ده ساله محقق شد.

حمزه لو، تصویب ۷۵ طرح زیربنایی در حوزه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، تصویب ۳۲ مورد تغییرکاربری زمین در کمیسیون ماده ۵ و طرح تفصیلی شهرهای استان وتأیید طرح جامع شهرستان های سلماس، قره ضیاء الدین، شاهین دژ، سردشت در کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را از بارزترین عملکرد این حوزه عنوان کرد.

این مقام مسئول در جمع بندی کارنامه ۹۸ اداره کل راه و شهرسازی به افزایش بهره وری منابع در حوزه های بهینه سازی فضای کارکنان و ساختمان اداری، صرفه جویی در هزینه سوخت، صرفه جویی در هزینه ساخت و توسعه راهها، مساکن مهر، ایجاد دو سامانه نگهداری تاسیسات در سایت اراضی لشگر ۶۴ ارومیه و پرونده مربوط به اراضی و احکام قطعی و رفع تصرف در مجموع به ارزش شش هزار و ۱۳۹میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: نوسازی مجموعه فرهنگی و ورزشی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی واصلاح و ساماندهی فضای اداری در راستای اصل بهره وری و افزایش انگیزه کاری نیروهای انسانی انجام شده است. در ضمن، اتخاذ تمهیدات لازم و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای صیانت از سلامت کارکنان انجام شده است.