شناسهٔ خبر: 80102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ ۸۲ فقره سند تک برگی در استان همدان به نام دولت

سند تک برگی سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در سال ۹۸ حدود ۸۲ فقره سند تک‌ برگ به نام دولت در استان همدان اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" علیرضا صارمی" در خصوص تشریح برنامه‌های عملکرد سال ۹۸ گفت: در سال گذشته با تلاش و کوشش همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی موفق به اخذ حدود ۸۲ فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت در سطح استان شده ایم.

وی اذعان کرد: موضوع مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راههای حفاظت و صیانت از املاک دولت است دارای اهمیت بالایی بوده و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است که در این امر در عملکرد سال ۹۸ بسیار مؤثر بوده است.

صارمی همچنین ابراز اعلام کرد: در سال جاری طی برنامه‌ریزی صورت گرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم‌ می یابد.

وی به عملکرد مؤثر حقوقی این معاونت اشاره و گفت: در پرونده‌های مختلف با اخذ احکام مؤثر قضایی علیه متصرفین، اجرای حکم  جهت رفع تصرف و تبدیل وضع به حالت قبل، اراضی دولتی تحویل یگان حفاظت از اراضی اداره کل شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۴۵۰۰ رکورد پرونده خوانی و بازشماری منابع انجام شده  که تعداد ۱۵۰۰ رکورد آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن  تائید شده است.

صارمی یکی دیگراز اقدامات مهم این معاونت را اسکن پرونده های املاک شهرستان ملایر به تعداد ۳۵۹ هزار و ۲۸۹ برگ عنوان کرد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی در پایان خاطر نشان ساخت: واگذاری۳۲ هزار و ۷۴۱ متر مربع زمین مسکونی و غیرمسکونی از طریق مزایده و پرداخت ۵۵ مورد ما به ازای ریالی به اقشار ویژه انجام شده است.